fejl i min if command ?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey udvikleren..

Jeg har altså en mindre problem..

Jeg har sådan et "mail-aktiverings" system,,

hvor den sender en mail ud til brugeren (efter han har registeret), om at han skal aktivere sin mail..

Den udskriver id'et i mailen fint nok, og på min side: "aktiver_bruger.php" henter den også alt ud fra databasen.. MEN..

Når man trykker på aktiver står der bare "Denne bruger er nu aktiveret" selv om man har/ikke har udfyldt det rigtige password (det man fik i mailen) + at den aktivere ikke brugeren SELV OM man skriver det rigtige password.

Her er min kode :-)

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber virkelig nogen vil hjælpe mig, da dette er et meget stort problem for mig, og jeg har prøvet en del selv :)

Vi ses !

Fold kodeboks ind/udKode 

Tror dit problem ligger i $_GET[id], tror det skal være $_GET['id']. Har rettet det i ovenstående.

Indlæg senest redigeret d. 04.11.2007 15:15 af Bruger #10878
hmm.. tror ikke det er det der er problemet :P

Den henter jo fint nok ud fra databasen, men den tjekker ikke om det er rigtig password ^^

hmmmmmm :/

hmmm.. Her er et par fejl med den kode du gav ^^

1) Trykker på man "Aktiver bruger" og man ikke har skrevet noget siger den "Denne bruger er allerede blevet aktiveret" - selv om den ikke er

2) Indskriver jeg så den rigtige kode jeg fik i mailen skriver den "Du har indtastet en forkert mail kode!" selv om den er rigtig.

hmm ? :P

Virkelig INGEN der kan hjælpe mig ? :/

Ændrer dette

Fold kodeboks ind/udKode 

til

Fold kodeboks ind/udKode 

Hm... Samme problem som før..

Man kan blive ved med at trykke "aktiver bruger" og den siger det samme..

Hvis man har skrevet den rigtige/forkerte kode i "skriv det password du fik i mailen, så skriver den "Du har indtastet en forkert mail kode" - selv om den var rigtig..

Trykker man så der imod AKTIVER BRUGER så skriver den "Denne bruger er nu aktiveret"..

hmm.. :/ ?

Nu spørger jeg lidt dumt.... hvad bruger du dette til

@mysql_query ("SELECT * FROM `login` WHERE id = '$_GET[id]'");
og
$hent = @mysql_query ("SELECT * FROM `login` WHERE `id` = '$sideID'") or die(mysql_error());

Du sender nemlig aldrig noget til den, da din form ser sådan ud

<form action="aktiver_bruger.php?do=ret" method="POST">

Indlæg senest redigeret d. 04.11.2007 21:41 af Bruger #6559
har du prøvet at lave et var_dump($row) lige efter du tildeler til $row, kan jo være at $row ikke indeholder der du tror den indeholder?

Nørden -> Hvis du kigger i koden så er $_GET[id] også tom fordi han ikke tilføjer noget. Det gør han 2 steder lige i starten, derfor vil den heller ikke kunne rette noget :)

lyder rimeligt nok :D.

iøvrigt vil jeg endnu engang tror jeg nok foreslå han bruger indrykninger. og print kan altså godt printe mere end 1 linie.

print('test
test');

<< < 12 > >>
t