Bottom alignment af 2 linjers tekst ved siden af billede

Tags:    html css

Jeg har noget tekst, som jeg skal have placeret til højre for et billede, og på bunden af denne højre margin. Problemet er at det er 2 linjers tekst, som SKAL være adskilt af et BR. Jeg har søgt på nettet og kunnet gøre det med en enkelt linje, eller 2 linjer, men uden et linjeskift.

Jeg er rimelig sikker på at det er muligt, da f.eks. Windows Live Hotmail har noget lignende, ved siden af ens profilbillede når man er på login-skærmen, er der 2 linjers tekst når man logger ind.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 
Du kan gøre det på denne måde. Ellers kan du bruge en to-cellers tabel.

Indlæg senest redigeret d. 03.11.2007 00:59 af Bruger #10216
4 måneder senere...

Ja bimbom du skal bare lave en <div> eller <span> om den tekst du vil have til højre for billedet på den måde har man mere kontrol når man skal placere noget og det gælder både tekst og alt muligt andet hvis man har prøvet med placeringen så kan man få mere kontrol ved at pakke det ind i en <div> eller <span>

Forskellgen på div og span er at div lave et linieskift sådan at ting bagefter kommer under den hvorimod en span ville putte det næste ved sin højre side selvom dette kan også kontroleres i css med display:block og display:inline

Gnu, din kode fungerer jo fremragende. Og det passer mig fint at det kan gøres med divs, da jeg selv har overvejet tabel løsningen, men ikke er meget for at bruge den. Men kan du forklare mig hvorfor der skal 3 divs til? Og hvad er det absolut minimum man kan lave, mht. stylesheets. Jeg har selv cuttet det ned til følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 
Jeg har med vilje tilføjet borders i forskellige farver for at kunne se hvordan det så ud, og for at kunne minimere koden.

Indlæg senest redigeret d. 06.11.2007 21:10 af Bruger #12726
hej,
Mit problem ligner lidt dette, så jeg kører lige videre på denne tråd.

Jeg har også et billede: 100 x 100 px i venstre side af en bred div. Så vil jeg gerne skrive noget tekst til højre for dette billede i samme div. Jeg har endelig fået teksten til at stå til højre for billedet og ikke nedenunder, men mit problem er nu:

Hvordan kan jeg skrive flere linier med tekst, måske fem- ti linier ved siden af billedet uden, at linie nummer to altid vil "smutte ned" under billedet??

Er jeg nødt til at lave en div mere inde i div'en og floate denne left eller right? Eller kan det lade sig gøre uden endnu en div?

Bimbom.

t