Hejsa
Jeg har et mindre CMS, hvor det hele ser fint ud. Når jeg har skrevet den text jeg vil have ind på siden og trykker gem, kommer den fint ud på siden (i filen raskresult.txt). Derefter kan jeg rette den, og det virker også fint.
Men når jeg så forlader siden og kommer tilbage igen er teksten væk. Det er som om at teksten ikke bliver ordenligt gemt i min fil? Hvad er årsagen til dette?
Kode til siden hvor det skal vises:
<style type="text/css" media="screen"><!--
__H1 { font-size: 18px }
H1 { color: silver; font-style: normal; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
H1.text { color: white; font-style: normal; font-weight: normal; font-size: 12px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
body, p, td { color: white; font-style: normal; font-weight: normal; font-size: 12px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
H1.head1 { color: silver; font-style: normal; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
H1.head2 { color: white; font-size: 14px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular; background-color: #69c; text-align: center }
extra { color: #ffa500; font-size: 8pt; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
--></style>
<body bgcolor="black" link="#ffa500" vlink="#d2691e">
Her er de opdaterede informationer. <BR>
Vil du fortsat redigere/tilføje, <A
href="raskCMS.php">klik her</A>.
<p></p>
<hr>
<?php
$raskCMS = stripslashes($raskCMS);
$datei = "raskresult.txt";
$fp = fopen ($datei, "w");
fwrite ($fp, "$raskCMS");
echo $raskCMS;
fclose ($fp);
?>
</body>
Og koden hvor teksten bliver indtastet:
<html><head><script language="javascript" type="text/javascript" src="tiny_mce.js"></script>
<script language="javascript" type="text/javascript">
tinyMCE.init({
mode : "textareas"
});
</script><head>
<style type="text/css" media="screen"><!--
__H1 { font-size: 18px }
H1 { color: silver; font-style: normal; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
H1.text { color: white; font-style: normal; font-weight: normal; font-size: 12px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
body, p, td { color: white; font-style: normal; font-weight: normal; font-size: 12px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
H1.head1 { color: silver; font-style: normal; font-size: 18px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
H1.head2 { color: white; font-size: 14px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular; background-color: #69c; text-align: center }
extra { color: #ffa500; font-size: 8pt; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular }
--></style>
<body bgcolor="black" link="#ffa500" vlink="#d2691e">
<FORM ACTION="raskshow.php" METHOD="post">
<font color="#ffa500"><B>En lille WYSIWYG editor:</B><BR>
</font><textarea name="raskCMS" rows="22" cols="77">
<?php
$datei = "raskresult.txt";
include($datei);
?>
</textarea>
<p><INPUT TYPE="submit" VALUE="Gem Ændringer">
</p>