Det mest OOP'ske?

Tags:    php

Hej alle,

jeg er i gang med at lave en generator om så den er i OOP da, der er del funktioner som skal bruges på flere sider og udvidelser løbende.

Hvilken af de 2 følgende kode stykker vil være mest OOP'sk, hvis man skal sige det sådan

1 Eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Eksempel 2:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal siges at der er lavet en klasse. Personligt ville jeg mene at jeg bare skulle tage den første, da jeg ikke pt skal bruge $blocked_array andre steder.

Indlæg senest redigeret d. 31.10.2007 17:52 af Bruger #6559
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Erhm... Det er den der der er mest åpske... Det du har gjort i eksempel 2 er blot omskrivning af koden til noget mere let-læseligt...

Hvis du skal noget der udnytter bare lidt af den objekt-orienteret tankegang.

Og så skal du da lige tænke navnekonventioner ind i dine metodenavne. Kamelnavne (camelcasing) og underscores skal ikke mikses, med mindre der er en logisk idé med det. Har omdøbt dine metoder til noget der er mere logisk. :)

Eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 31.10.2007 17:59 af Bruger #10216
$this->blocked skal vel oprettes som var i starten som

var $this->blocked;

eller? Jeg har endnu ikke været så meget inde i OOP, men er det denne måde det gøre på eller referer $this->blocked automatisk til $blocked?

EDIT: Ved ikke lige om jeg beholder printCommands(), da jeg laver en Generator til IPtables og derfor laver en speciel struktur for hvad der kommer, men det kan være det skal implamenteres direkte i samme funktion.

Indlæg senest redigeret d. 31.10.2007 18:06 af Bruger #6559
Eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dette skulle gerne forklare tilgængeligheden for variabler.

Ok, det siger jeg mange tak for. Så har jeg lidt og arbejde videre med.

t