PHP for idioten (Ja, mig!)

Tags:    php

Hej

Jeg er en idiot til PHP - Hvilket I vel nok finder ud af nu :P

Jeg skal bruge lidt hjælp. Jeg vil prøve at gøre sådan, så der er en boks, hvori man kan skrive navn/mail og nedenunder en boks hvor man kan skrive noget tekst. Så vil jeg have en Send-knap, og når man trykker send kommer det frem på siden med det samme. I kan sikkert finde ud af det - Men jeg kan ikke!

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis det bare skal frem på siden med det samme og ikke bruges til andet, så bruger du da bare javascript.. herre nemt... Men hvis du skal bruge din data til noget eller vil gemme det som sådan, er det nok en god ide at bruge noget AJAX sammen med dit PHP i stedet..

Må man få afvide om det er en gæstebog du skal lave?

Fold kodeboks ind/udKode 

Hejsa!

Brug denne kode. Det kræver at du har en database der kører MySQL.

Det burde virke. Har ikke prøvet det efter men det er noget i den stil. Du skal huske at du skal have et felt i din database der hedder id er int og er auto_increment og primary key.

Indlæg senest redigeret d. 01.11.2007 12:48 af Bruger #4758
<?php

# Insert $_POST data fra tabellen i din database

header('Location: http://den-side-hvor-din-tagwall/');

?>

Hvis det bare skal frem på siden med det samme og ikke bruges til andet, så bruger du da bare javascript.. herre nemt... Men hvis du skal bruge din data til noget eller vil gemme det som sådan, er det nok en god ide at bruge noget AJAX sammen med dit PHP i stedet..

Det skal frem på siden med det samme, og blive der, selvfølgelig.

Den skal lave en ny celle for hver gang én trykker "Send".
+-------------+
|tekst 1 |
+-------------+
|tekst 2 |
+-------------+

+-------------+
|indsæt tekst |
+-------------+

Send!

Indlæg senest redigeret d. 02.11.2007 15:56 af Bruger #12696
Tim: Njah, det skal fungere på samme måde.

Christoffer: Tak for det! Fandt selv ud af det, men vil også prøve din efter. Du får points :)

t