Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Ide, men kan ikke lave
Tags:
php
Bruger #12403
@ 27.10.07 19:18
1
Hej Udviklere, jeg har fumlet med en ide, til mit community, der gør at jeg fra mit "admin" panel kan sende en popup, der gir en besked eller noget andet, men jeg ved ikke hvordan jeg skal lave den, kan ikke finde ud af det... Er der nogen der ved hvordan...
Mvh,
Mads
Bruger #12191
@ 27.10.07 22:15
0
Hejsa
Jeg forstår ikke lige helt hvad det er du vil?
Kan du prøve at beskrive din ide/problem lidt nærmere, så skal jeg prøve at hjælpe dig
TwiXier
Bruger #12403
@ 28.10.07 01:08
1
Det skal være sådan, at hvis en bruger chikanere en anden bruger f.eks. skal jeg fra et admin panel, kunne sende den bruger en advarsel, uden at skulle ind der hvor de skriver.
Bruger #9703
@ 28.10.07 13:55
32
Som du sikkert godt ved, så fungere internettet på den måde at serveren ikke har nogen mulighed for at forbinde til clienten, så hvis du skal lave sådan et popup ting du snakker om, så skal du på en eller anden måde gøre så klienten med et mellemrum - f.eks. et minut opdatere og ser om der skal vises en popup. Dette kan selvfølgelig med fordel gøres med noget AJAX. Hvis det er i forbindelse med en chat som måske aligevel opdatere, så kunne du med fordel sætte koden ind der.
Håber du kan følge mig i tankegangen - desvære kan jeg ikke komme med noget kode til at hjælpe dig på vej, da jeg selv ikke er den vilde PHP Programmør.
Bruger #6080
@ 28.10.07 23:08
150
Jeg har selv haft en chat med en funktion der kan det.
Det du gør er, at have et felt i din database der hedder 'warning'.
Så når vil sende ham en besked skal du bare have et php script der laver en update på den bruger du vil skrive til, som indsætter din besked i warning.
Så i dit ajax script skal du bare tjekke om der står noget i warning, hvis der gør skal den update databasen igen så den bliver slettet og lave en messagebox med teksten.
Hvis du ikke selv kan klare det, vil jeg gerne prøve at hjælpe med noget kode. Men nu har du nok en idé om hvordan det KAN laves.
M.v.h. Johnny
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags