Den lægger sig bare meget op at skulle kunne sige noget om hele det danske samfund. Og er det altså vigtigt at vide at denne undersøgelse ikke er repræsentativ.
Selvfølgelig siger en undersøgelse altid noget. Syntes bare der er for mange huller som gør undersøgelsen mindre relevant.
Per, du kan jo ikke sige at computer-kyndige ikke er mere interesseret i linux. Efter min mening tror jeg at de er det da konfigurering af linux ikke er for begyndere. Men ligegyldig hvad må man altså tage højde for alt, når man skal lave en repræsentativ undersøgelse.
Jeg har aldrig sagt, at computerkyndige som gruppe, ikke er mere interesseret i Linux generelt, end ikke-computerkyndige - selvfølgelig er de det. Ligesom frugt-entusiaster ofte er mere interesseret i eksotiske frugter, end ikke-frugt-entusiaster.
Ikke desto mindre viser undersøgelsen at
selv ikke hos de computerkyndige, er Linux nået halvvejs til at blive det foretrukne OS. Hvis man sammenholder det med, at vi lige er blevet enige om at computerkyndige vil være mere tilbøjelige til at bruge Linux, viser undersøgelsen altså at Linux
må anslås heller ikke er særligt interessant for ikke-computerkyndige, for øjeblikket.