Tekst edit i vb 2005

Tags:    visual-basic

Som titlen beskriver er jeg i gang med at lave et tekst program ala notepad / word(jeg kun lavet designet).
Jeg har læst en guide om hvordan man laver det men da jeg har Visual Basic 2005 express kan jeg ikke bruge dette til noget. :'(
Kan nogle komme med en guide eller selv lave en guide om hvordan jeg gør dette. :P

Det er ikke så svært faktisk
Nu siger du at du har lavet designet så dobblet klikker du eks på en knap der skal gøre noget kode så kommer selve koden til programmet frem så skriver du dit Tekst felts navn og et Punktum så kan du næsten selv derfra ;)

Jeg har lidt problemer med at gemme jeg vil gerne have at der kommer en dialog frem hvor man kan vælge hvor man vil gemme filen henne:P

Uhmm nu sidder jeg ikke selv med VB men mener der et "component" som der hedder SaveDialog og et "OpenDialog" ?

Okey jeg har lavet denne kode som skifter adminlig tekst om til fed tekst men hvordan for jeg den til at anden gang man klikker på fed så bliver teksten man skriver normal

Her er min kode:

TB1.SelectionFont = New Font(Me.Font, FontStyle.Bold)

(TB1 er min textbox)

if(TB1.SelectionFont.FontStyle = FontStyle.Bold) then
TB1.SelectionFont = New Font(Me.Font, FontStyle.Bold)
else
TB1.SelectionFont = New Font(Me.Font, FontStyle.Normal)
end if

Noget i den stil måske?

Jeg har et problem med at savefile dialogen ikke vil tillade at der ikke bliver intastet et sted hvor den kan gemme.:|
Det er et problem fordi hvis jeg kommer til at trykke på gem knappen ved fejltagelse kommer den med en fejl og lukker programmmet:(

t