Eget Computer program

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
hvordan laver jeg mit eget computer program?

Jeg har brugt google men kan ikk finde noget

Vis i sender en guide må den MEGET gerne være på dansk... :D

Her er en dansk bog om Java programmering:

http://javabog.dk/

Jep, En bog... Der koster... :|

Det ville være dejligt vis det var gratis :D

Det meste af bogen kan du læse gratis;)

Alle kan lære at programmere, men der findes mange forskellige sprog og alt afhængig af hvad du ønsker at programmere, er nogle mere velegnede end andre.

Personligt holder jeg meget af C/C++ og assembly, men disse er nok ikke hvad du leder efter.

Java er allerede blevet foreslået og det er forholdsvis let at gå til, jeg bryder mig ikke selv om det, men må indrømme at det har sine forcer og kan nok ikke komme med et bedre forslag selv.

Fortæl hvad det er du gerne vil og jeg skal gøre mit til at lede dig på rette vej, men: "jeg vil bare gerne lære at programmere!" attityden holder ikke da det er et meget stort område.

hvis man er nybegynder kan Delphi også anbefaldes ;)

Som Felix skriver,
er der mange forskellige sprog og jeg må nok indrømme jeg ej heller selv er den store fan af Java ;)

Personligt bruger jeg en blanding af disse, alt efter arbejdsopgaven:
Delphi (VCL/Win32)
C/C++
C#

Delphi bruger jeg mest hvis jeg hurtigt skal smække et funktionelt program sammen, uden jeg har overdrevet lang tid til at lave det, da Delphi er utrolig nemt at gå til og jeg har brugt det i ret mange år efterhånden.

C bruger jeg pt. grundet programmering af microcontrollere, som ikke rigtigt supporter så mange andre ;)

C++ bruger jeg for det meste kun hvis jeg skal skrive et program som skal virke på flere platforme, ex: skal kører under både Windows og *nix systemer.

C# bruger jeg primært i forbindelse med skolen og så til ASP.net applikationer.

Hvis du skal starte et sted og cross-platform ikke er en nødvendighed, vil jeg foreslå dig at starte med Delphi, der findes mange gode artikler både herinde, på Borland Developer Network og tjaa, Google! :)

Jeg anbefaler Delphi, jeg har brugt det snart i halvandet år, det er nemt, og godt at starte med :)

er det et program til at downloade?

Jeg har valgt at bruge Microsoft Visual #C 2005 ekspress Edition :)

Men Jeg ved ikk hvor jeg kan finde en MEGET nem begynder tutorial :)

Hjælp :)

Sygte på google men jeg fandt ikk rigtig noget ordenligt for begyndere :| Vis i kender en god DANSK begynder tutorial må i gerne sende den ind :)

Ka--ka, udvikleren.dk -> .NET -> C# -> tutorials ;)

<< < 12 > >>
t