Database?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej Udviklere, hvilken database bruger man til c++, er det mysql, MS access? Eller noget andet...

Mvh,
Mads

Det kommer meget an på hvad man skal lave...

Okay, hvad skal man bruge til f.eks. et login system hvis man kan det?

Skal det være internet-baseret?

Ja

Har aldrig leget med C++, ved ikke hvorfor, men jeg tror jeg ville vælge MySQL :)

du må vist ikke bruge MySQL kommercielt men så kan du bruge
PostgreSQL

Jeg spørg: Kan man lave community med c++? Hvis ja, skal man så bruge MS Access?

Altså du kan da tage at kigge på : http://tangentsoft.net/mysql++/ .

Men forstår ikke hvorfor du vil lave det i C++? Det er fedt sprog, der er jeg enig. Men PHP egner sig MEGET bedre til det.

Community var bare et eksampel, jeg vil nu helst bare kunne lave nogle små ting... Kan man lave software med c++?

Ja du kan lave software med C++. Der findes mange forskellige C/C++ database interfaces til databaser som MySQL, PostgreSQL, sqlite osv. Valget af databasen kommer helt an på hvad software du skal lave. Fx. MSAccess og sqlite er en standalone database, mens MySQL er en klient/server database. Altså skal du vælge mellem at have en database et eksternt sted, hvilket kræver at din bruger skal have adgang til databasen via en LAN en WAN forbindelse.
En standalone database er en database som brugeren har på sin computer.
Vil du lave en service som skal hente noget fra en database og give det til brugeren. Det kunne fx. være nogle nyheder. Så vil jeg vælge en klient/server database, da du så kun skal holde en database opdateret.
Skal du fx. bruge en database til at holde styr over noget konfiguration til det software som du har lavet, vil jeg vælge en standalone

<< < 12 > >>
t