Forslag?

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej
Jeg er ved at lave en hjemmeside til en hundekennel, og jeg må da lige indrømme at jeg ikke er god til at designe overhovedet. Ydermere er jeg farveusikker (tidligere kendt som farveblind). Derfor kan jeg ikke rigtig komme på en ordentlig farve som jeg kan bruge til siden. En frisk og klar farve. Jeg ved at det er orange jeg bruger. Så usikker er jeg heller ikke, men jeg ville være glad for hvis I kunne komme med nogle forslag til farvevalg.
Alt det nadet skal I ikke tage hensyn til, da det slet ikke er færdig endnu.
Ved ikke om en grøn eller en brun måske ville være mere passende til en hunde hjemmeside?
Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får positioneret min overskrift i midten? I FF virker det fint, men i IE, falder den meget langt ud til højre.

Linket er, http://hundekennel.sigsys.dk/site/index.php

På forhånd tak,
Martin Slot

Indlæg senest redigeret d. 24.10.2007 19:19 af Bruger #1151
12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror at jeg ville lave billedet, som et baggrundsbillede i stedet, og så sætte text-align: center til headTekst. (Hos mig er den til venstre i FF, og lidt til venstre i IE. Opløsning måske?)

Btw. Jeg synes den brune farve er fin:)

Indlæg senest redigeret d. 24.10.2007 20:25 af Bruger #4479
Synes godt du kunne gøre det hele lidt brunt

Jeg bryder mig ikke særlig meget om faidningen på banneret i toppen. Tekstn i banneret er heller ikke så pæn. Jeg ville prøve at lave en mere spænende tekst i photoshop. Eventuelt med en hundepote som prikken over "j" eller noget i den stil.

Billedet på banneret er eller rigtig flot. Måske ville jeg rykke den mere mod højre, og det samme med teksten.

Du mangler lidt nogle sprælske farver, som modsætning til den brune. Er lidt usikker hvor jeg vil gøre det med borderen til menu-, indhold og nyhedsboksende kunne måske være en mere skarp farve hvis du også ændrede den grå og hvide baggrundsfarve til noget mere kraftigt.

Prøv at se denne skabelon, som udgangspunkt minder den lidt om din, den er bare lidt mere grafisk clean..
Du har næsten det hele til den.
News, overskrift..
Problemet er bare at den handler om katte, men det er jo bare grafik, du kan lave en ret fed header der i det store med et billede og så dit logo ude i siden. Det er faktisk bare gradients på et s/h outline..

http://images.templatemonster.com/screenshots/13900/13928-bswi.jpg

Det er bare et forslag :-)

Hunde er brune (medmindre de er sorte eller hvide) så jeg synes farven skal være brun.

Enten lysbrun som en gravhund eller mørkere.

Den brune er bedre end den orange der var der før, men jeg synes den skal være lidt mere ren.

Det vil jeg lige forsøge mig med. Lidt lysere brun, nogle flere steder?

Jeg er faktisk godt tilfreds med siden nu, men hvad siger I? Jeg ved ikke lige hvad mere der kan gøres brun, uden at ødelægge designet yderligere, men hvad siger I?

Jeg synes der mangler grafik og fotos, men det kan jo være det kommer senere. Men du har fat i et godt emne at lave grafik til og så er det jo lidt ærgeligt :-)

Manden jeg laver den for har tabt sit kamera, så billederne kommer ikke foreløbig. Deuden mangler der jo noget tekst på siden.
Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad mere grafik der skal smaskes på. Det er nok fordi jeg selv altid har gået ind for sider med minimal grafik. Jeg synes det jeg har lavet her er godt, men alligevel mangler der lidt. Måske kan min arbejdsgiver komme med nogle råd.

<< < 12 > >>
t