SaveDialog virker ikk helt som den skal!!!

Tags:    delphi

Jeg er igang med at lave det lille eksempel som kan findes aller nederst på delphi siden.. Men når jeg gemmer mine filer bliver de gemt uden efternavn! (.txt .html .doc eller lign.)!!!

Hjæææææææælp..



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den property der hedder DefaultExt (på din opendialog) skal hedde det som der nu skal stå bagefter filnavnet! Hvis du også mangler en liste med filtyper, kan du lave det under Filter.

[Redigeret d. 16/01-04 07:31:23 af Jonas (Decko)]



Den virker præcis som du beder den om at virker. Hvis du vil have en standard fil extension sat på dine filer på du gemmer, skal du sætte DefaultExt egenskaben.

Hvis du desuden definerer en Filter liste, så gemmer den din fil med den valgte extension, hvis du ikke har angivet en.

Eks:
DefaultExt = .html
Filter = HTML filer (*.html,*.htm)|*.html;*.htm|Alle filer (*.*)|*.*

Separatoren er en "pipe", på et dansk keyboard finder du den med AltGr og knappen lige til venstre for Backspace.
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

[Redigeret d. 16/01-04 07:44:17 af Thomas Due]



Den property der hedder DefaultExt (på din opendialog) skal hedde det som der nu skal stå bagefter filnavnet! Hvis du også mangler en liste med filtyper, kan du lave det under Filter.

[Redigeret d. 16/01-04 07:31:23 af Jonas (Decko)]


Jeg har lavet et filter.. Men det virker ikk helt.. OpenDialog virker fint men ikk save!



Jeg fik det til at virke efter det med DefaultExt..
Tak for hjælpen



t