Menu'en hele vejen ned langs siderne

Tags:    html css

Hey UDVIKLER DRENGE :D

Har lige et spørgsmål.

På mit design har jeg en TOP, HØJRE MENU og VENSTRE MENU.

Men på nogle sider hvor man skal scrolle ned, der følger menuerne ikke med.. Altså de stopper ved de 100%..

Se f.eks: http://www.webtjenesten.dk/showthread.php?id=28

Da når man scroller ned ad stopper menuerne, har prøvet alit muligtmed height og sådan noget (også søgt en del på google/yahoo) - men da det er et spicelt design er det svært at finde noget der passer.. Så ville høre om i havde en smart funktion som man kunne sætte ind i CSS'EN.. Så ville jeg blive MEGET glad :-)

Men vi ses ihvertfald :D

Du kunne jo begynde med at state en valid doc type + lave koden til valid Xhtml... O

Hvad mener du ? (;

Hvor finder jeg det der valid doc type ?

og hvorfor Xhtml ?

Kort og godt, din html kode er et stort rod og før du får bare lidt styr på det, er der ikke nogen der vil være i stand til at hjælpe dig.

Jamen - hvordan får man ens menu til at være 100% uanset sidens højde ?

Kort og godt, din html kode er et stort rod og før du får bare lidt styr på det, er der ikke nogen der vil være i stand til at hjælpe dig.

Det er korrekt kan ikke finde din menu så se at ordnet din kode

Kan du ikke se min menu ? ... :/

Jamen - hvordan får man ens menu til at være 100% uanset sidens højde ?

En relativ højde er defineret i forhold til det omsluttende element.

Her er et lille eksempel som også validerer:

Fold kodeboks ind/udKode 

Således hvis du ændrer højden på #main ændres højden på #leftmenu automatisk og det samme med bredten.

du kan også sætte højden og bredten på #main i % og højden og bredten vil således blive sat i forhold til <body></body>.

Har rydet lidt op i koden:

Fold kodeboks ind/udKode 

edit:
det er gået op for mig at det ikke løsser problemet, men jeg vender tilbage når jeg har fundet på en løsning.

Indlæg senest redigeret d. 24.10.2007 07:15 af Bruger #4414
t