Problem i signup.php (;

Tags:    php

Hey Udviklere !

Jeg er igang med at lave sådan en funktion så før man kan logge ind med sin bruger skal man bekræfte sim mail adresse (en mail aktivation men får via. mail self :D)..

min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når man har udfyldt alle felter og trykket på "opret bruger" tilføjer den alt til databasen (brugernavn, mail osv), men den skriver ikke:

print 'Tak <b>' . $navn . '</b> fordi du oprettede en bruger på webtjenesten.dk<br>Før du kan logge ind med brugeren <b>' . $user . '</b> skal du aktivere din mail adresse. Der er nu sendt en mail bekræftelse til <b>' . $sendto . '</b> med et link og en kode. Vejledning findes i mailen. <br><B>OBS!:</B> Hvis du ikke har modtaget en mail aktivation inden for 30 min. så kig i din JUNK/SPAM mappe.</div>';´

Hvilket den normalt skulle :-)

- og! Den sender heller ikke en mail til brugeren..

Har prøvet alt muligt i ret langtid men intet virkede /:

Håber en af jer så kan spotte fejlen og skrive/rette det for mig :-)

Men vi ses !

p.s. Hahahah, glæder mig til forbrydelsen, gør I? :D

Altså den sender ingen mail, derfor skriver den jo heller ikke teksten, da dine prints jo bliver vist hvis din if sætning er true. Det kan den kun være hvis, og kun hvis din mail bliver sendt. Ergo bliver mailen ikke sendt. Din server kan være konfigureret til at man ikke kan bruge denne funktion.

Hej Martin :-)

Jeg bruger one.com og har lige spurgt. Ja det accepter mail() funktionen :-)

Men hvad var det helt præcis du mente med det andet ?

:-)

Fordi det er jo MAIL() funktionen ikk ? :-)

det langt mere sandsynlige forklaring på din fejl er at dit mail kald returnere false fordi du prøver at sende den til en email adresse du sætter via en udefineret variable.

så vidt jeg kan se i din kode findes $row['mail'] slet ikke før du prøver at hente en værdi fra den.

Jeg fandt ud af det ;-)

Tak Nikolaj endnu engang ;-)

t