mobil firmaer i danmark

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
hej allesammen jeg vil gerne vide om der er nogle firmaer i danmark som laver mobiler mener fabrikker feks nokia motorola osv

hej allesammen jeg vil gerne vide om der er nogle firmaer i danmark som laver mobiler mener fabrikker feks nokia motorola osv

Det er an på hvad du mener med "bliver lavet"?
For der er flere firmaer der udvikler mobiler i Danmark, men så vidt jeg ved bliver de alle produceret i udlandet.

M.v.h. Johnny

Ved da at min onkel er ingeniør i Motorola Danmark, det ligger
i Aalborg.

jeg mener der hvor de programmere de første af slagsen

rettelse programmere og designer

Der bliver ikke længere produceret mobiltelefoner i DK, i alt fald ikke i store stykserier.

Indtil ca. 2002 havde Siemens en fabrik i Pandrup, den blev solgt til Flextronics, og senere lukket.

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tvivler på at B&Os bliver lavet i Danmark.

Motorola i Ålborg (eller rettere Nørresundby) er rester af Simens (eller rettere Qtek) (der var videreførelse af Dancall, Amstrad, Bosch).

ok men er det ikke i sverige at nokia eller sony ericson designer og programmere deres mobiler

Nokia har også udvikling af software til deres telefoner i København. Men det meste bliver vist lavet i Finland.

Noget af Ericssons software bliver udviklet i Sverige.

Der ligger i øvrigt en del små og mellemstore firmaer der laver software til mobiltelefoner i Ålborg området.

ok men jeg spørger også hvor de designer det henne ?

<< < 12 > >>
t