Reklamer i posts - dårlig ide

Tags:    udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej, jeg skriver dette fordi jeg mener, at reklamerne på siden er ved at tage overhånd. Jeg følte dette første gang da visse keywords automatisk blev lavet om til reklamelinks, men kunne sagtens leve med det, da det ikke var videre forstyrrende.

Men nu hvor der er kommet enorme billedreklamer i alle topics, kan jeg ikke holde min mund længere. Hvis der er noget jeg hader når jeg surfer på nettet, er det at komme ind på en side der er så plastret til med reklamebannere, at det er svært at overskue hvor det jeg skal bruge er henne. Som et har kørt hidtil med reklamebannere forudsigelige steder, har været helt fint, fordi man nemt har kunnet holde fokus det rigtige sted. Men jeg synes ikke det holder at have store reklamebilleder klods op af brødteksten.

Jeg skriver ikke dette, fordi jeg har noget imod at Kasper(TSW) får nogle ekstra skillinger ind ved reklamer, jeg skriver det udelukkende fordi jeg synes det hæmmer overskueligheden unødigt.

Har lige lavet et simpelt eksempel på det jeg tænkte på:
Fold kodeboks ind/udKode 

Afstanden mellem tekst og reklame kan selvfølgelig finjusteres senere hen, example code only. :)

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2007 11:47 af Bruger #2330
Når jeg lige lynhurtigt kigger på din kode ser jeg mindst et problem, som jeg også tidligere har nævnt: Udvikleren.dk er baseret på et design der har en variabel bredde, og derfor fungerer faste (absolutte) bredder på elementer på selve siden ikke specielt godt :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Bredden er bare sat for at immitere bredden af en post - det burde ikke ændre noget, hvis den opsættes relativt.

EDIT: Version med variabel bredde(og en hel del mere indhold) findes her: http://www.code-dump.net/nopaste/view/12/

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2007 12:21 af Bruger #2330
Personligt er jeg mere til de 3 bannere på hver side, men hver man sin smag:) (Desuden tvivler jeg at det kommer til at have særlig stor indflydelse på load-tiden af udvikleren. Her tager det tit 20-25 sek med en 4 mega bit download.)

Kan du evt. ændre luk knappen fra href="#" til href="javascript: void(0);" eller lignende? Det er irriterende at den går helt op i toppen af siden bare af at lukke reklamen:)

Jeg hader reklamen fordi den skal fjernes, det er vildt irriterende at læse topic hvis den er åben, fordi fokus hele tiden skifter.. Jeg ville ikke have noget i mod at du plastrede hele siden til med reklamer, så længe det bliver gjort ude siden:)

The-freak, det kan være det bare er mig der er blind, men hvad er fordelen ved din løsning på nuværende tidspunkt? Så vidt jeg lige kan se har det ca. samme effekt? :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg synes også lige at jeg ville komme med min menig på dette emne.

Som der er skrevet tidligere giver jeg Jer ret i at de reklamer som i post'ene bør fjernes, da de gør overbliket meget uoverskueligt.

Dog er jeg ikke en af dem som synes at reklamerne skal helt væk. Det er tros alt et gratis site og derfor bør Kasper(TSW) også få bare en lille fortjeneste.

Så: Bevar de oprindelige reklame placeringer og behold det som danmarks bedste, og gratis, sted for udviklere ;)

The-freak, det kan være det bare er mig der er blind, men hvad er fordelen ved din løsning på nuværende tidspunkt? Så vidt jeg lige kan se har det ca. samme effekt? :)

Hmm, min browser er vidst gal på den, det nuværende ser rigmelig underligt ud her :S. Skal lige have den opdateret, kan være det hjælper.

Oh well, så er vi jo enige I guess. Eneste problem er så den havelåge der tilføjes til URL'en, når man lukker vinduet.

Det med havelågen er ændret nu - tak for tippet, det er naturligvis en bedre løsning :)

Morten, jeg tror ikke der er noget der hedder at gøre "overblikket mere uoverskueligt" ;). Anyway, jeg har nok svært ved at se hvordan trådene pludselig skulle miste deres uoverskuelighed. Andre forum systemer er ofte bygget op så fx 30% af det område hvor teksten skal stå, går til information om forfatter, avatar, dato osv osv. På Udvikleren.dk er alt det klaret på de ~35 pixels i toppen af hvert indlæg, og nu bruger en reklame altså så 300x250 pixels i _det første indlæg_. Jeg vil nødigt lyde for hård, men jeg synes altså lidet at det er ved at lyde som en omgang brok for brokkens skyld. Der var et mindre problem i FF før hvilket klart gjorde det irriterende, men det skulle være fixet nu, og så har jeg altså nok svært ved at se det helt store drama i at der er reklame i første indlæg, som endda kan fjernes hvis man virkelig føler at den er uoverskuelig :)

Mathias, jeg ville også gerne selv bevare reklamerne på de gamle steder, for sitet er naturligvis bygget op omkring disse formater, men desværre er der ikke helt lige så stor efterspørgsel på disse formater lige for tiden - alternativet er så at omstrukturere sitet, og jeg tror at vi alle kan blive enige om at en 300 pixels bred menu (plus det løse) nok lige er i overkanten :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2007 17:41 af Bruger #1
Kasper, det var ikke meningen at lyde som "brok for brokkens skyld", men mere at jeg er enig i hvad de andre skriver.

Samtidig synes jeg stadig at den virker i vejen for de indlæg hvis tekst ikke er længere end et par linjer. Tager man og kigger på den for lige dette indlæg, så synes jeg at det faktisk er okay, men stadig ville jeg langt hellere have at det var de gamle størrelser og placeringer.

Forresten hvad mener du med
..., men desværre er der ikke helt lige så stor efterspørgsel på disse formater lige for tiden...

???

OffTopic: Et lille spørgsmål (ikke ment som kritik): Hvornår kommer der nogle nye nyheder her på udv.dk? Det er over et halvt år siden den sidste nyhed blev oprettet samt at jeg ikke kan huske at jeg de seneste mange måneder har modtaget et nyhedsbrev herfra?

Indlæg senest redigeret d. 21.10.2007 19:24 af Bruger #8254
Morten: Så meget sker der jo heller ik herinde, andet end folk
opretter spørgsmål, får svar og kan lære andre kunsten? (:

<< < 123 > >>
t