marquee + database

Tags:    .net

Er der nogen der har en ide om hvordan man laver en marquee der viser data fra min database?

Jeg koder i 2.0 og har en ms sql 2000 server.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, jeg synes vi skal bruge tiden på at lære at spørge rigtigt. Det lover jeg dig, at du bliver glad for. Hvis du nu lukker dette og stiller et generelt a la: "SQL-forbindelse fra ASP.NET" eller hvad ved jeg, er du sikker på, at du får hjælp.

Så det er ikke et spørgsmål om, hvor hurtigt vi to kan løse det, hvis en anden kan give dig et svar på 2 min. ved det andet. Der er uden tvivl mange, der ikke har læst dette (siden der ikke er nogen, der svarer).

Så for fremtiden, så forsøg at spørg på den rigtige måde - det kan så rigeligt betale sig.

Og nu til det aktuelle problem: Prøv at se på nogle artikler her på sitet - eksempelvis http://udvikleren.dk/DotNet/Article.aspx/214/.

Kan du lave almindeligt databaseudtræk, eller?

ja jeg kan sagtens få det til og virker med asp.old

Jamen kan du så ikke bare gøre det på samme måde, som hvis du skal lave noget i eksempelvis en div?

nej for løkken skal laves på en anden måde i asp.net og så er der databaseforbindelse, den bliver jo også defineret på en anden måde med asp.net.

Du skrev lige, at "ja jeg kan sagtens få det til", men egentlig mente du nej? Så burde du læse en artikel eller oprette et mere generelt spørsgmål, for det er jo ikke marquee, der er problemet, men det at forbinde til databasen.

Det der er mit problem det er at hive dataen ud af databasen og køre det i en løkke.

Ja, det kan jeg forstå. Men hvorfor spørger du ikke generelt om det i stedet for at blande marquee med ind i det? Det kan godt ske, at du skal bruge det til det, men det er jo ikke her problemet ligger, hvorfor det faktisk er sagen uvedkommende.

det ved jeg ikke, men skal vi ikke bruge tiden på at løse mit problem i stedet for at finde ud af hvor jeg spørg som jeg gør?

t