Hele det gamle hacker halløj.
Hvornår lære små børn med socialangst (eller lignende asocial adfærd) at de ikke bare "hacker hotmail" når de er sure på en eller anden.
Hotmail har et stort team af IT professionelle finanseret af verdens (formentlig) største software virksomhed Microsoft, til at passe på at selv professionelle ikke kan bryde ind. Selvfølgelig er det ikke umuligt, men jeg tvivler på at man bare kan spørge om "nøglerne" på et tilfældigt forum.
Den eneste måde som jeg betragter for en mulighed for den gennemsnitlige lille socialt forvirrede knægt at bryde ind på en anden maskine, er ved at anvende en såkaldt trojansk hest hvor man narrer ofret til at installere sit eget skadelige program, som man så ofte endda selv har downloadet et sted fra nettet (Blackshades etc) og så "crypted" med en offentlig crypter, som i øvrigt forhåbentligt også selv indeholder en bagdør så man får en lærestreg.. Dog fanger langt de fleste antivirus produkter den slags færdigkogte lort, så du skal virkelig være heldig for at du får smuglet din bagdør ind. (undskyld mit sprog, men emnet nager mig altså!
)
Så kan man fjernstyre ofrets PC og via en keylogger se hvad deres password er. Win win! Lige bortset fra at hvis det opdages så har du sikkert uden at vide det lagt din egen server IP ind i det program som ofret har på sin PC. Det er ikke specielt godt hvis politiet bliver involveret.
Alt i alt,
don't fucking do it!Hvis du som 12 - 14 årig knægt sidder med problemer med en eller anden gut, så snak med en voksen og forklar dem problemet, eller som sidste udvej, så gå dog ud og stik ham et par på hovedet.
Ja vold løser ingenting, men jeg ser sgu næsten hellere at børn slås end at de forvildre sig ud i IT kriminalitet.
Slåskampe hos mindeårige har vi da trods alt haft i et par tusinde år...
I øvrigt kan jeg informere om at din PC vil blive konfiskeret, du får en plet på straffeattesten, sikkert også nogle heftige bøder og en helt masse andre restriktioner afhængigt af alvorligheden i dine handlinger.
Se evt. her:
http://www.stophacking.dk/lovgivning/Andre kilder?Der var en gang hvor jeg drømte om "vejen som hacker" og at læste Zen-digte, arbejdede på at lære C++ og alt muligt script-kiddie halløj.
Gudskelov gik det op for mig at man skulle programmere for at kunne "hacke" og så blev jeg i stedet bidt af det. Det er altså tusinde gange sjovere at kreere ting end at ødelægge dem bare så du er klar over det.
Jeg har også prøvet at krydse klinger med GovCERT (Danmarks IT efterretningstjeneste) på det her punkt (dog fordi jeg fandt et hul og informerede organsitationen) og jeg kan garantere dig for at IT kriminalitet bliver taget ekstremt alvorligt derinde...
Jeg snakkede mig så ud af det og fik i øvrigt et kompliment med på vejen, men det var kun fordi mine intentioner var gode.. Havde jeg forsøgt at påføre skade på organisationens systemer havde der nok fuldt nogle heftige sanktioner i kølvandet.
Så jeg gentager:
Hold "hackingen" i jeres små våde teenagedrømme!EDIT: Hvad sker der for at tråden er blevet genoplivet? :o
Sorry about mit rage i så gammel en tråd men DAMN hvor har jeg noget imod de der scriptkiddies...
Indlæg senest redigeret d. 10.08.2012 20:31 af Bruger #14381