Cookies

Tags:    programmering

Hej

Jeg er ikke programmør men har lige et spørgsmål. Jeg er ved at få udviklet noget sporingsteknik til min hjemmeside. Når forhandlere tilslutter sig min hjemmeside skal jeg kunne se når der sker et salg og hvilke medlemmer der har købt.

Jeg ønsker at bruge en cookie sporing - men syntes at den kode jeg har fået udleveret er alt for lang til at kunne sende til en forhandler og bede dem sætte den ind. Jeg er på udkig efter noget ligende Google adsense etc.

Det skal fungere således at når brugerne besøger forhandlerens hjemme side så placere vi en cookie på deres maskine. Når forbrugeren så har handlet så læser vores kodestykke på kviterringssiden denne cookie.

I første omgang havde vi en fin kode:

Kode til forhandleren forside (index) siden:
<script language="javascript" src="http://www.rabatus.dk/js/setcookie.js"
type="text/javascript"></script>

Problemet her er at IE 7 blokere for denne cookie i deres standard opsætning. Så det duer ikke. Så fik jeg istedet udviklet denne her:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function r_SetCookie (name, value) {
var argv = r_SetCookie.arguments;
var argc = r_SetCookie.arguments.length;
//var expires = (argc > 2) ? argv[2] : null;
var expires;
var exdate=new Date();
exdate.setDate(exdate.getDate()+5);
expires = exdate;
//alert(expires);
var path = (argc > 3) ? argv[3] : null;
var domain = (argc > 4) ? argv[4] : null;
var secure = (argc > 4) ? argv[5] : false;
document.cookie = name + "=" + escape (value) + ((expires == null) ? "" : ("; expires=" + expires.toGMTString())) + ((path == null) ? "" : ("; path=" + path)) + ((domain == null) ? "" : ("; domain=" + domain));
}

function getQueryVariable(variable) {
var query = window.location.search.substring(1);
var vars = query.split("&");
for (var i=0;i<vars.length;i++) {
var pair = vars.split("=");
if (pair[0] == variable) {
return pair[1];
}
}
return false;
}
var my_oid = getQueryVariable('oid');
if(my_oid)
{
r_SetCookie('oid',my_oid);
}
</script>

Men den er simplethen alt for lang.

Er der ikke en fiks måde hvorpå forhandlern blot skal have en kode installeret på deres kviterringsider og så placere vi cookien inden brugerne går til forhandleren?

Et system der virker med standard opsætningen i IE osv.

Glæder mig til at høre.

t