HJÆLP.... til to objekter og to constructors

Tags:    java

Indlæg slettet af admin/co-admin!

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey.... jeg har lavet de to rum constructore i rum klassen, og i main klassen har jeg to objektor hvor det ene objekt skal sætte nogle værdier for den anden constructor, det er sådan set det der er mit problem.....

Jeg tror du kan løse det på denne måde, mener det er sådan man benytter de forskellige constructor.

rum1 = new Rum();
rum2 = new Rum(3, 4, 5);

Husk at skrive new Rum() med stort R:)

Med den "første constructor" og den "anden constructor" mener du så den predefinerede constructor som bliver lavet ved compile time, og din egen defineret constructor?

Indlæg slettet af admin/co-admin!

Allan << aaaah så ikke lige de to constructorere, jamen så gør du bare som Martin Askjær Kristensen lige har vist :) Det løser problemet.

Martin Slot << Hehe Man skal lige læse det hele inden man svarer xD

Indlæg senest redigeret d. 17.10.2007 12:58 af Bruger #6559
Jeg er ikke vant til det semantiske ved java :) Jeg er vant til at have en .cpp og en .h. Blev forvirret af den mange indenteringer som indholdte ordet "Rum" :)

Nu arbejder jeg i C# så jeg synes jo ikke det ser så underligt ud :P

Mange steder der står "Rum"?? Det forstår jeg ikke, 3 gange i klassen og så er der rum objekterne. Ligner jo bare objekter på stack i c++.

Indlæg senest redigeret d. 17.10.2007 13:08 af Bruger #6559
Jeg er vel bare vant til at identificere en consturctor ved at se efter Rum::Rum(){} eller se efter class Rum { public: Rum();}; ikke class Rum { public: Rum(){}};. Smag og behag, men det er lige som om at man flytter klokken fra sit det højre panel til det venstre panel... Man skal lige vende sig til at kigge til venstre i stedet for højre, hvis du forstår :D

Jep, men jeg har arbejdet lidt i alle sprog (C#/C++/JAVA/Delphi), ja nu skal jeg nok deltage i et projekt, hvor der skal bruges c++ højst sandsynligt da det er på nix, så må jeg jo se hvor godt jeg husker den smugle jeg kunne hehe... Vane sag :)

t