Problem med $end, og mere....

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej Udviklere, jeg er igang med at hjælpe en ældre ven med er fansite for Habbo Hotel, men der er et problem i opret sektionen, problemet er at den siger
"Parse error: syntax error, unexpected $end in /customers/royalbeach.dk/royalbeach.dk/httpd.www/Opret_2.php on line 144" Jeg fatter intet af hvad den ber om, da jeg ikke kan finde den fejl, ville jeg spørge jeg udviklere om i kan se fejlen, her er selve koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Et andet problem i redaktionen siden, er et problem hvor den siger:
"Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /customers/royalbeach.dk/royalbeach.dk/httpd.www/redaktionen.php on line 15"

Kan i finde fejlen i:
Fold kodeboks ind/udKode 

14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak for hjælpen indtil videre, redaktionen virker nu ;-)

Men vil i ikke liige hjælpe, med at rette den fejl der er i koden, jeg kan ikke finde den, så hvis nogen finder den, og gider rette den, ville det være fedt:

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøvede du det jeg skrev?

Den første fejl betyder at du har glemt at lukke en if sætning (eller andre ting der bruger {} ).

Prøv at tilføj et } før sidste ?>

Fold kodeboks ind/udKode 

I den første er der ikke nogen linje 144, så jeg tror du mangler at skrive noget af din kode. Evt bare skrive 5 linje over linje 144 og 5 linjer under (hvis der er 5 linjer under).

---

Den sidste kan rettes sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 15.10.2007 12:08 af Bruger #8254
I den første er der ikke nogen linje 144, så jeg tror du mangler at skrive noget af din kode. Evt bare skrive 5 linje over linje 144 og 5 linjer under (hvis der er 5 linjer under).

---

Den sidste kan rettes sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 
Kan du ikke forklare det med den første lidt bedre? Og redaktionen virker nu, tak skal du have Morten :-)

Indlæg senest redigeret d. 15.10.2007 12:20 af Bruger #12403
bortset fra det, vil jeg anbefale indents i kildekoden. Den er meget uoverskuelig.

Den første fejl betyder at du har glemt at lukke en if sætning (eller andre ting der bruger {} ).

Prøv at tilføj et } før sidste ?>

bortset fra det, vil jeg anbefale indents i kildekoden. Den er meget uoverskuelig.

Hvordan skal den forstås?

Hvordan skal den forstås?

At du fx skriver din kode således:

Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan plejer jeg at skrive mit kode, og det forstår jeg.

indents er normalt nogle mellemrum eller bar et tab så det er nemmere at finde hoved og hale i noget kode.

Fx så ser det her ikke så godt ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

men hvis der nu kom nogle tab ind:
Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t