Kerne

Tags:    c++

Hej jeg har læst lidt (på nogle engelske sider) om at bygge sit eget operativ system og er nået frem til at man skal bygge en kerne.
Men jeg har ikke kunne finde en guide om hvordan?
vil gerne have et link

NB: Det er ikke være en linux kerne jeg vil bygge

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er en guide på engelsk:

http://osdever.net/bkerndev/index.php?the_id=90

Dette er tilsyneladende den bedste online tutorial på nettet og er et godt sted at starte. Personligt bryder jeg mig ikke omden, men der er fordi at jeg kun er interesseret i at programmere assembler når det kommer til osdev og denne tutorial indeholder stort set kun C.

At programmere et operativ system fra bunden behøver faktisk ikke at være så svær igen hvis man bare er opsat på det, men det er tidskrævende, ikke mindst hvis man rent faktisk er interesseret i et brugbart resultat.

Jeg undrer mig over at der er så mange der synes at det kunne være sjovt at lave deres eget operativsystem.
Det kan måske godt virke som en sjov opgave, men det er også en meget stor opgave.
Hvis du vil lave et komplet operativ system med blot de mest basale features, vil jeg mene at det kræver en erfaren programmer fuldtid i mindst et år.
Så hvorfor gå i gang, det er meget lettere at lave sin egen skræddersyede Linux hvis man ikke synes at standard operativ systemerne er gode nok.

Jeg tvivler på at du finder en dansk guide til at lave operativ systemer.

Jeg undrer mig over at der er så mange der synes at det kunne være sjovt at lave deres eget operativsystem.
Det kan måske godt virke som en sjov opgave, men det er også en meget stor opgave.
Hvis du vil lave et komplet operativ system med blot de mest basale features, vil jeg mene at det kræver en erfaren programmer fuldtid i mindst et år.
Så hvorfor gå i gang, det er meget lettere at lave sin egen skræddersyede Linux hvis man ikke synes at standard operativ systemerne er gode nok.

Jeg tvivler på at du finder en dansk guide til at lave operativ systemer.

Ja du har sikkert ret! men kan du så komme med en guide om hvordan man laver et skræddersyed Linux

Indlæg senest redigeret d. 13.10.2007 14:24 af Bruger #9692

t