SPØRGSMÅLET! at ligge teksten øverst i en txt fil - uden at slette resten!...

Tags:    php

Ja som overskreften faktisk lyder.. så kan jeg ikke rigtig få teksten til at ligge sig forrest, i en "guestbook"..

det jeg bruger er en txt fil, hvor jeg ligger data i.. og det bliver så lagt bag ved og bag ved og bag ved..

Meeeen.. jeg kunne godt tænke mig at de lagde sig øverst, så det nye, altså lå "forrest"!! - og det gamle, stadigvæk bliver ved med at være der.. altså den nye tekst ligger sig forrest og uden at det andet tekst bliver slettet!!

Mvh David

her er lidt kode

php'en
Fold kodeboks ind/udKode 

html'en
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 10.10.2007 23:15 af Bruger #12593
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ved ikke om du kan skrive til start af filen, med er ikke sikker..

Men du kunne jo bare lave noget kode så du kopier det eksisterene indhold, sletter alt, skriver i filen, og tilføjer derefter det der stod før..

det ville jeg nok gøre :)

Indlæg senest redigeret d. 11.10.2007 08:18 af Bruger #11231
Lad os sige at du har en fil som er på 50 linjer. Du åbner derefter filen, fordi du vil skrive til den, men nu peger dens write pointer på linje 51. Kan du ikke nulstille denne pointer, altså sætte den lig 0, og derefter skrive til filen?
Jeg har ikke kodet php i mange år, så jeg ved ikke om PHP har en "write_from_start()"-funktion.

Jeg ved ikke om du kan skrive til start af filen, med er ikke sikker..

Men du kunne jo bare lave noget kode så du kopier det eksisterene indhold, sletter alt, skriver i filen, og tilføjer derefter det der stod før..

det ville jeg nok gøre :)

Har jeg også prøvet lidt..
men har ikke rigtig kunne få det til at virke :P

Når drenge, jeg fandt sku selv lige en løsning.. men ellers tak for hjælpen!

t