Lave et spil ??

Tags:    c++

Hej jeg vil gerne til og lave et spil lige som dette http://www.gratis-ting.dk/ny/spil/vis.php?id=5118&navn=Rasterwerks&tilbage=ok
Men ved ikke hvordan man laver det og hvilke matrialer jeg skal bruge Mvh tobias Ps. dem der rigtig vil hjælpe så add min msn:tobiasahlmo@hotmail.com

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det her er en klassikker, "Vil i ikk godt hjælpe mig med at bygge en bil? for jeg kan nemlig ikke finde ud af det med motorer og hjul" :D

Start i det små og begynd på www.flashforum.dk så skal du nok få noget ordenligt flash hjælp... dermed ikke sagt at udviklerens grafik forum ikke er godt men tror du finder mere kvalificeret hjælp på flashforum :D

Nææh... for en gangs skyld blev der ikke spurgt til om nogen ville hjælpe med at lave det. :)

Det er (selvfølgelig) lavet til schockwave, hvilket velsagtens er med Director og skrevet i Lingo.

Hvis du vil lave noget i samme stil vha. C++, kunne du evt. gøre flg.:
1. Læs grundlæggende C++ (bog/tutorials)
2. Læs evt. en masse OpenGL el. Direct3D
eller
3. Anvend et færdigt framework til at implementere 3D-grafik/spil.

Men det kommer selvfølgelig lidt an på hvor meget erfaring du har med C++ på nuværende tidspunkt?

Kan se de bruger flash. Så du skal nok igang med noget flash i stedet for C++.

jeg vil skrive det i det sprog det er kodet i og hvis det er shockwave så giv lige nogle guides og totorials osv mvh tobias

t