IFrame sizing

Tags:    html css

Hey!
jeg har et lille problem med min Iframe...
Jeg kan ikke få den til at have den rigtige størelse på siden.
Er det ikke muligt at få den til at tilpasse sig størelsen på indholdet automatisk?
I så fald, hvad skal man så skrive?

1. Du har ikke givet os noget kode at arbejde med.
2. iframe er forældet, der er andre måder at gøre tingene på, fx.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det kunne jo være der var et eller andet man skulle skrive for at gøre det, som jeg jo alligevel ikke har skrevet.

Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

2.
Hvad ville du bruge i stedet for Iframe? Der er mange der hader det, men synes bestemt det er nemt og brugbart...

Det kunne jo være der var et eller andet man skulle skrive for at gøre det, som jeg jo alligevel ikke har skrevet.

Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

2.
Hvad ville du bruge i stedet for Iframe? Der er mange der hader det, men synes bestemt det er nemt og brugbart...

Jeg tror næppe at height="auto" vil fungere som atribut. Hvis du skal have det til fungere, og jeg ved ikke om det vil virke, må du istedet lave en inline css:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har stadig ingen idé om hvad det er du prøver at gøre. På indenværende tidspunkt kan jeg slet ikke se nogen grund til hvorfor du bruger auto istedet for en absolut højde eller ingen højde.

Jeg har intet imod iframe, men det ændrer ikke på at dette html tag er forældet og ikke kan forventes af blive inkluderet i fremtidige standarder.
Iøvrigt mener jeg at iframe er unødvendig.

Den eneste forskel der er på det eksempel jeg gav og det du kom med er hvorledes man inkluderer indhold i iframen. Hvis indholdet altid er det samme er det intet problem, men hvis indholdet derimod skal være dymanisk er det lidt mere besværligt med mit eksempel. Normalt ville man overkomme det problem enten ved hjælp at php, asp eller javascript.

Anyway, håber jeg har været til hjælp.

Indlæg senest redigeret d. 10.10.2007 09:21 af Bruger #4414
Jeg har bare forsøgt at skrive nogle forskellige ting i "height" både antal af pixels, procenter og auto. Det er kun hvis jeg angiver en specifik højde den passer.

Jeg kan godt lide at bruge Iframe, ganske enkelt fordi det er så enkelt i forhold til PHP, ASP og java, som jeg ikke kan finde ud af :)

Det virker i øvrigt heller ikke som tiltænkt med den kode du gav...

Jeg har bare forsøgt at skrive nogle forskellige ting i "height" både antal af pixels, procenter og auto. Det er kun hvis jeg angiver en specifik højde den passer.

Jeg kan godt lide at bruge Iframe, ganske enkelt fordi det er så enkelt i forhold til PHP, ASP og java, som jeg ikke kan finde ud af :)

Det virker i øvrigt heller ikke som tiltænkt med den kode du gav...

Ja du er nød til at angive en absolut højde hvis du vil have det til at virke præcis som du vil have det.

Jamen så brug du iframe, jeg siger bare at der er andre og smartere måder at gøre det alt efter hvad det er du vil lave. php, asp, javascript etc. behøver ikke at være svært.

Den sidste kommentar har vist en turkfjel eller noget, for det giver da ikke mening.

t