Tænkeboks, snyd, meyer

Tags:    java

Hej,
jeg har stort set ingen erfaring omkring programmering så vil få meget svært ved at forstå fag-svar :)
Vi er et par fra klassen som spiller det terningespillet "tænkeboks" (jysk) eller "snyd" (sjællandsk).. Det er et typisk værtshusspil.
Det skal gerne kunne forgå online og skal kunne genere 5 tilfældig værdier fra 1-6 (5 terninger slås). Det skal den så huske og man skal kunne byde på hvor meget man tror der er samlet indtil en af spillene ikke tror på det mere. Derved skal alle spillere kunne se de andres terninger for på den måde at finde ud af om det gættede antal i virkeligheden var der.
Lyder dette som en komplet umulige opgave?

Venlig hilsen,
Jakob

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, det lyder som en sjov ide.

Siden du har smidt det i Java går jeg ud fra at det må være dit stå-sted på den ene eller den anden måde.

Det ville dog være fedt at lave det som en AJAX app, så hvis du ikke har Netbeans, så hent det ned og bagefter henter du Google Web Toolkit (GWT) som du også kan få ganske gratis.

Søg efter "GWT Netbeans plugin" og hent det også.

Så er det bare ellers derudaf.

Held og lykke med det

Jeg kunne vildt godt tænke mig, at vide om det er muligt, og isåfald hvor, at spille netop det spil online henne? Nogle der kan hjælpe mig??

t