Tænkeboks som online program

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej,
jeg har stort set ingen erfaring omkring programmering så vil få meget svært ved at forstå fag-svar :)
Vi er et par fra klassen som spiller det terningespillet "tænkeboks" (jysk) eller "snyd" (sjællandsk).. Det er et typisk værtshusspil.
Det skal gerne kunne forgå online og skal kunne genere 5 tilfældig værdier fra 1-6 (5 terninger slås). Det skal den så huske og man skal kunne byde på hvor meget man tror der er samlet indtil en af spillene ikke tror på det mere. Derved skal alle spillere kunne se de andres terninger for på den måde at finde ud af om det gættede antal i virkeligheden var der.
Lyder dette som en komplet umulige opgave?

Venlig hilsen,
Jakob

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm...jeg har godt nok lidt svært ved at se hvordan PHP/JavaScript skal kunne løse opgaven. Turen skal vel gå videre mellem spillerne og medmindre man vil polle (spørge med jævne mellemrum) så må man ud i noget andet. Java er nok nemmest (af de nævnte sprog), men bestemt også muligt i C/C++.

Tak for de mange svar.
Problemet er ikke at man skal have en client installeret (det har alle vist). Problemet er mere mig og mine egenskaber!
Jeg prøver lige at finde nogle guider til hvordan jeg kommer igang med java. Hvis der er nogen der har nogle gode absolut begynder guider eller andet er I meget velkomne til at linke :)

venlig hilsen,
Jakob

Jeg har selv været igang med at lave det her som online spil i C++, og har allerede skrevet brugeroverfladen med OpenGL. Jeg regner med at gøre det færdigt snart, så hvis du er interesseret kan du da se hvordan det er gjort sådan. Nu ved jeg godt det ikke er den nemmeste måde at lave det på, men nu hvor jeg i forvejen kunne C++ og ikke PHP og javascript, tænkte jeg på at jeg ville prøve det sådan. Jeg udelukkede dog JAVA fordi jeg selv hader at spille spil der er lavet i java.

God vind til jer :)

<< < 12 > >>
t