Tænkeboks som online program

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej,
jeg har stort set ingen erfaring omkring programmering så vil få meget svært ved at forstå fag-svar :)
Vi er et par fra klassen som spiller det terningespillet "tænkeboks" (jysk) eller "snyd" (sjællandsk).. Det er et typisk værtshusspil.
Det skal gerne kunne forgå online og skal kunne genere 5 tilfældig værdier fra 1-6 (5 terninger slås). Det skal den så huske og man skal kunne byde på hvor meget man tror der er samlet indtil en af spillene ikke tror på det mere. Derved skal alle spillere kunne se de andres terninger for på den måde at finde ud af om det gættede antal i virkeligheden var der.
Lyder dette som en komplet umulige opgave?

Venlig hilsen,
Jakob

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er enig i at det enten må være php, java eller javascript. Personligt bryder jeg mig ikke om java da the er man da er afhængig af at have den rette platform installeret.
Man kan gøre stort set alt i javascript, men da det er clientbaceret kan man ikke altid regne med at det fungerer helt som det skal.
PHP vil helt klart være den letteste fremgangsmåde, men php har naturligvis også sine problemer.

Jeg tror jeg ville gøre det i php, men i sidste ende vil javascript nok være det smarteste.

Heeeey bliver det heller ikke kaldt "meyer"???

Jeg har også altid hørt det omtalt som Meyer.
Det er ikke nogen umulig opgave, men C++ er næppe det rigtige sprog.
ASP, PHP eller Java lyder mere rigtigt.

Jeg har også altid hørt det omtalt som Meyer.
Det er ikke nogen umulig opgave, men C++ er næppe det rigtige sprog.
ASP, PHP eller Java lyder mere rigtigt.

Jo, I har begge ret.. Det kaldes også Meyer..
I hvilket forum skal jeg så henvende mig?
Java?
Det skal jo også være noget der muligt for mig :)

Jeg er ikke meget inde i de sprog, men umiddelbart vil jeg pege på Java Script:

http://www.udvikleren.dk/JavaScript/Index.aspx

Eller PHP:
http://www.udvikleren.dk/PHP/Index.aspx

Det er vist en smags sag hvad man foretrækker.

Hvis du slet ikke har arbejdet med programmering eller hjemmesider før er det nok en lidt stor opgave. I så fald skla du nok starte med at lære noget html.

Java, javascript eller php. Valget af sproget er vel en smagssag. Selv vil jeg vælge java, men det er nok fordi at sproget, i mine øjne, har de rette features som jeg selv finder nyttige.

Java, javascript eller php. Valget af sproget er vel en smagssag. Selv vil jeg vælge java, men det er nok fordi at sproget, i mine øjne, har de rette features som jeg selv finder nyttige.

kanon, hvordan uddeler jeg de point mellem jer?

Jeg samler ikke på point, så de må gå til de andre.

Jeg tager ikke point for min kommentar. Del det ud til en anden.

Hmm...jeg har godt nok lidt svært ved at se hvordan PHP/JavaScript skal kunne løse opgaven. Turen skal vel gå videre mellem spillerne og medmindre man vil polle (spørge med jævne mellemrum) så må man ud i noget andet. Java er nok nemmest (af de nævnte sprog), men bestemt også muligt i C/C++.

<< < 12 > >>
t