Browser redirect

Tags:    php

Min webside fungerer kun med IE7+, og ser altså helt forkert ud i IE6 og derunder. Den fungerer desuden fint i FF og Safari. Hvordan kan jeg på min forside sende brugere af IE6 og derunder til én side, og brugere af de andre browsere til en anden side?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
der kan du med javascript se hvad browser og hvad version de bruger :)

I $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] står der info om brugerens browser. Så skal du bare lave noget kode der kan klippe de relevante data ud.

Fold kodeboks ind/udKode 

^^ et lille eksempel ^^

Indlæg senest redigeret d. 07.10.2007 20:45 af Bruger #8845
Hvordan din side validerer som xhtml er mig en gåde.
Jeg har to steder fundet følgende linie:
"<p /><div class="sidebar_splitter">*</div>"

du har altså 2 p slut tags uden start tags, selv om jeg tvivler på at de er årsagen til IE problemerne er det nok et forsøg værd.

også følgede linie i dit stylesheet er mig en gåde:
"overflow: -moz-scrollbars-vertical;"
Jeg har en idé om hvad det er meningen at det skal gøre, men prøv at lade være med at gøre det på denne måde.
Ydermere vil jeg anbefale at placere overflow i html istedet for body.

For resten validerer css'en heller ikke:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 10.10.2007 23:19 af Bruger #4414
I $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] står der info om brugerens browser. Så skal du bare lave noget kode der kan klippe de relevante data ud.

Og hvordan gør jeg så det?

Det er formentlig muligt at få det til at fungere i IE5/6 også, uden større problemmer vel og mærket, men for at kunne give dig en løsning må jeg jo se din side først. også gerne et screeshot af hvordan det er meningen det skal se ud.

Indlæg senest redigeret d. 10.10.2007 08:48 af Bruger #4414
Det er formentlig muligt at få det til at fungere i IE5/6 også, uden større problemmer vel og mærket, men for at kunne give dig en løsning må jeg jo se din side først. også gerne et screeshot af hvordan det er meningen det skal se ud.

Adressen til siden er www.stiern.com/v3. Siden indeholder ikke ret meget indhold, den er stadig på designstadiet. I FF og IE7 ses den som den skal se ud, og i IE6 ligner den noget der er løgn.

Det eneste jeg umiddelbart kan se som kan skabe problemer er atributten min-height. Den fungerer så vidt jeg ved ikke i IE5/6, men mon ikke det er muligt at finde en anden løsning end min-height?

Jeg har ikke tid til at se mere på det lige nu, men generelt vil jeg sige at du skal genoverveje din generelle html/div struktur.

t