decompile af program

Tags:    programmering

Hej alle sammen rigtig glad for at ha fundet dette site (håber jeg ). Jeg er ikke selv udvikler men ham med de gode ideer (ham der stresser udvikleren). Jeg har lavet profil her fordi jeg har brug for hjælp da jeg er gået i stå med et program som er lavet i delfi. Det er en scanner som bliver brugt som værktøj i vores community, men selve udvikleren af dette værktøj er forsvundet og vi kan ikke få fat i ham og vi er lidt desperate for at finde en der kan hjælpe os med en dette værktøj da ingen af os er delfi codders. Hoved formål med os er vi scanner for div. comunitys af gamers spil osv for cheat. Vi vil cheaters til livs der spiller online og som det er nu lykkedes det rigtigt godt men (der er altid et "men" ) vi kan ikke viderudvikle værktøjet da vi ikke kan "decode" selve vores scanner og redigere i den. Den kører via port 80 men vi vil gerne kunne ændre til andre porte men vi kan ikke finde ud af det kan i hjælpe her ville vi være så glade min mail er feffe_at_feffe.dk hvis der skulle være hjælp at hente.
håber ikke jeg har postet forkert sted og at få en positiv reaktion da vi er meget interesseret i hjælp fra en delfi coder
mvh Feffe

Det er forholdsvist simpelt at lave hakkebøffer af en okse, men ret svært at lave en okse af hakkebøffer.

På samme måde er det temmelig umuligt at få noget fornuftigt ud af at decompile et delphi (eller C++, eller ...) program.

Hvis formålet udelukkende var at lave små ting om i programmet, så måske. Men I skal nok ikke regne med at kunne decompile programmet og så arbejde videre på det.

Der findes nogle "okay" decompilere til Delphi, men! Som Bertel skriver, kan du ikke bare sådan arbejde videre på det bagefter.

Delphi sektionen på About, skrev engang en artikel om det, du kan finde den her:
http://delphi.about.com/od/devutilities/a/decompiling.htm