Tags:
delphi
hai
er ny til det her turbo delphi og er ved og lære en del fra min bror, kan man lave et program hvor man kan styre en usb port eller netværks stik port på pcen???
Forklar dig nærmere. Netværk og USB især er meget brede og svære ting at arbejde med.
Hvad vil du gøre med dem? Netværk kan klares relativt nemt på et højere plan. Du kan ikke lege med det på et lavere plan(driver, hardware, etc)
Usb Hid kan klares i Delphi. Afhængig af hvilken hardware du leger med kan du muligvis lege med Usb kommunikation men der findes ikke nogle særlig gode units til lowlevel kommunikation for usb i Delphi endnu
hmm.... er gang med og tage elektriker uddannelsen og tænkte på om man evt. kunne lave et program der kunne styre lederne i et usb eller netværks kabel ud fra pcen.... sån at vis jeg feks. havde et usb kabel i pcen, jeg have klippet over og kunne lave et program der kunne styre lederne ?? vis man nu gerne vil rode lidt med det og se om man kunne få nogle ting til og snakke via lederne til programmet.... vis du forstår?
Så vil jeg hellere kigge på et interface du kan sætte til usb og så styre dens udgange. Det andet tror jeg ikke ville kunne lade sig gøre.