java, spil, og fejl

Tags:    java

Hej jeg startede mit JCreator Pro op og skrev denne kode ind

Fold kodeboks ind/udKode 

og idet jeg trykker F5 for at compile får jeg denne besked

java.lang.NoSuchMethodError: main
Exception in thread "main"
Process completed.

hvad er problemet ?

og ja filen hedder HelloWorld.java

jeg har fundet ud af det jeg skulle bare åbne i browser
men folk er stadig velkomne til og skrive hvis de har noget at sige

Indlæg senest redigeret d. 02.10.2007 20:50 af Bruger #8715
6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det virker som om du prøver at eksekvere din java-kode som var det et program, men du har ikke lavet en main metode som skal udføres:
Fold kodeboks ind/udKode 

*edit*
Do'h overså fuldstændig din kode-kasse. Sorry.
Men ja, en applet skal jo udføres i en browser. Hvis du vil teste den som et normalt program skal du have en main metode.
Men hvis den brokker sig om en manglende main metode, kan du ikke lave en midlertidig tom en?

Indlæg senest redigeret d. 03.10.2007 08:14 af Bruger #12563
er der online?

Du behøver overhovedet ikke en browser for at se dine applets! Nu kender jeg ikke JCreator, men det ville undre mig MEGET hvis man ikke kunne køre den som en applet. I Eclipse som jeg bruger kan man bl.a. trykke "run as application" og "run as applet". Så jeg tror simpelt hen bare at du skal forklare IDE'et at det er en Appelt:)

jep det skulle åbnes i en browser så jeg er fuld igang med at kode og lære men nøj det er ret svært men sjovt :)

Hvad mener du,

altså ja med java kan du lave online dimser som kaldes applets faktisk programmer eller spil som så køre i en browser,

Der er intet run as applet altså der er build file eller build project som jeg bruger og så uploader jeg det og går ind på nettet og ser hvordan det er :)

t