Hvordan tilgår jeg andre sider?

Tags:    php

Er det muligt med php at lave et program, der på bestemte tidspunkter tilgår forskellige hjemmeside adresser?

Min ide er at lave en form, hvor jeg kan indtaste adressen på hjemmesiden der skal tilgåes, og tidspunktet den skal tilgåes.

Er det muligt? I så fald hvordan tilgår jeg andre hjemmesider?

Er det muligt at analysere en andens hjemmeside, og hente en specifik stump information ud fra den? Altså fx tekst eller tal?

1. Ja. Se www.php.net/time og www.php.net/date

2. Ja, du tilgår en hjemmeside som du gør normalt, via. url'n.

3. For at se hvad en anden side består kan du bruge cUrl, file(), readfile(), fgets() eller en anden smart fil-læsnings funktion fra PHP. Se mere på: www.php.net/curl, www.php.net/file, www.php.net/readfile, www.php.net/fgets

Det kan du ikke lige...
PHP har ingen timer logik, så der er ingen måde for det at sige, at noget kode skal udføres f.eks. hver dag kl. 12.00... men!

Hvis du derimod laver al logikken i php, men så tager din windows maskine og sætter opgavestyringen op til at tilgå din php side, du har kodet med logikken, hver dag kl. 12.00, så vil det virke... ellers ikke... det kræver dog at din maskine står tændt osv.

På linux kunne du sætte et cron job op til det, men ellers er princippet det samme som med windows maskinen.

t