Vertical scrooling?

Tags:    programmering

Jeg er igang med at lave en side, bestående af en masse divs.
Der skal på denne side være vertical scrooling, men jeg kan ik få det til at virke :S
Den ene div har en masse billeder i sig, men lige så snart browseren er smallere end disse billeder, så flytter den bare billederne ned under hinanden ?
Hvordan får jeg "låst" disse billeder fast, så de alle bliver stående på en række, og der kommer en vertical scrollbar?

Nu bliver jeg lige pludselig i tvivl om det er vertical scrolling jeg vil have? der skal være en scroolbar i bunden, men ikke i siden...

Indlæg senest redigeret d. 30.09.2007 12:57 af Bruger #12554
Vertical betyder lodret, så det er ikke den du skal ha fat i.

Jeg mener at vandret hedder noget med horisontal

Ja det er så horizontal scrolling jeg skal have til at virke... nogen idéer ?

Først af alt skal du sørge for at specificere en korrekt doctype.
Hvis du har specificere absolut bredte på dine divs, så vil de bevægesig denunder hinanden, med mindre at du har horisontal scroll, og selv der er jeg ikke sikker. Din horisontale scroll burde dukke op automatisk, hvis den ikke gør det er det enten doctypen der er forkert, div tagsene som opfører sig anderledes end du ønsker. Hvis det sidste er tilfældet kan du undersøge absolut positionering, hvilket kan være temmelig besværligt.

Under alle onstændigheder er det svært at hjælp når der hverken er en ordenlig forklaring på problemmet eller kode at kigge på.

NB.
Så vidt jeg ved er der en css ting der hedder h-overflow og v-overflow. Så frem de virker kan du altid sige:

html, body {
v-overflow:hidden;
h-overflow:auto;
}

t