h1-h6, links og andet

Tags:    html css

Hej.

Jeg er ny på siden, og mangler lidt hjælp til min "hjemmeside" (ikke en rigtig hjemmeside endnu, leger bare lidt :)).

1) Mit første problem er, at når jeg angiver størrelserne på h1,h2,h3,h4,h5,h6 i mit css dokument så er det kun h2, som høre efter hvad den skal gøre, og de andre følger bare efter h1.

Så hvis h1 er 10px så er h3-h6 også det, men h2 gør hvad den får besked på.

I kan css og html dokumentet her, samt kildekoden:

http://lundegaard.hotserv.dk/h/style24.css
http://lundegaard.hotserv.dk/h/px.html

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan får jeg det til at virke?

2)

Hvis nu man selv laver en "kode" i sit css, fx:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad skal jeg så skrive i mit html?
<div id="eksempel">test</div> ? For jeg kan ikke få det til at virke.

3)

Jeg vil gerne linke til et sted i min side, som der er gjort her:
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion8.asp
Jeg kan godt få det til at virke, ved fx. at sætte det ind i en <h1 id=, men hvad hvis det kun skal være link og så normalt, og ikke h1 eller noget andet pjat?

4)

Hvordan gør jeg sådan, at andre ikke kan "åbne" alle mine filer, ved at indtaste navnet i url-baren efter min hjemmesides navn?
Ved ikke om det er ordnet nu, men har ikke gjort noget, og før kunne man se sådan en oversigt med "index of.." og så bare åbne det hele, men nu siger den forbidden, så ved ikke lige... Nogle som har en forklaring? :P

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du har URL masking slået til, så kan du gøre, så der hele tiden står f.eks. ditdomæne.com lige meget hvilken af dine undersider man er på.

<h1>1</h1>
<h2>2</h2>
<h1>3</h3>

<h1>4</h4>
<h1>5</h5>
<h1>6</h6>

<h1>1</h1>
<h2>2</h2>
<h1>3</h3>

<h1>4</h4>
<h1>5</h5>
<h1>6</h6>

Tak for det.

Hvorfor kan jeg ikke give dig point?

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2007 13:32 af Bruger #12438
2) det du siger du gør ser rigtig nok ud

3)
link kode
<a href="#target">Click me</a>

hop til kode
<a name="target"></a>

4)
hvis du mener at den bare listet alt hvad der lå på siden kan du undgå det ved at ligge en fil op som serveren default loader hvis den findes og en anden fil ikke er specificeret som regel virker "index.ext" hvor ext kunne være html,php eller asp, osv

2) det du siger du gør ser rigtig nok ud

3)
link kode
<a href="#target">Click me</a>

hop til kode
<a name="target"></a>

4)
hvis du mener at den bare listet alt hvad der lå på siden kan du undgå det ved at ligge en fil op som serveren default loader hvis den findes og en anden fil ikke er specificeret som regel virker "index.ext" hvor ext kunne være html,php eller asp, osv

Tak for det, men jeg havde en index.html, da det skete.
Hvordan får man egentlig adressen i URL-baren til at hedde "index" og ikke "index.html" hvis det er muligt? :)

Hvis du har URL masking slået til, så kan du gøre, så der hele tiden står f.eks. ditdomæne.com lige meget hvilken af dine undersider man er på.

URL masking?
Men det skal ikke være det samme som står i baren hele tiden, for så kan folk ikke finde ud af at kopierer link direkte til siden..

t