div-problemer

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej!

Jeg fatter overhovedet ikke, hvad der er galt, men her er problemet:

http://www.filmed.dk/new/index.php

Når man ser siden i MSIE, ser den næsten fin ud. Billederne er godt nok ikke i orden, men det kommer. Det eneste problem er, at jeg har indsat linieskift over copyrightlinien. De linieskift bliver ikke vist.

I FF er sagen desværre en helt anden. Se selv. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvor kæden hopper af.

Jeg håber virkelig, at I kan hjælpe!

12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men hvorfor sætter du så ikke en fast højde på den ydre div?
Jeg går ud fra at du vil have den til at skallere i forhold til browser vinduet og så er det naturligvis nærliggende at bruge en relativ højde, men man kan godt definere en absolut.
Dette involverer dog nogle metoder som IE5/6 har problemer med da de ikke følger standarderne, men dette er der også en løsning på.

Hvorledes dette gøre kan du se på det link jeg gav.

Den eneste fejl der er jo, at der mangler alt-tags på billederne. Burde vel ikke have den store betydning.

Er nu klar over, hvori problemet består:

Divsene har ikke nogen angivet højde, fordi de skal tilpasse sig indholdet. Altså jo flere linier desto højere div. Man ville umiddelbart sige, at divsene blot skal sættes til 100% højde, men dette er ikke muligt. Kun hvis en af de divs, de pågældene divs er inde i, har en højde, kan de andre "forholde" sig til déns højde. Men da alle divs er dynamiske, kan jeg ikke sætte højden på nogle af dem.

Gav det mening, og er der nogle løsningsforslag? Det er muy importante.

Prøv at kigge i kilden her:
www.g33kz-inn/testme/index.htm

Dødt link.. Der mangler vist et .dk eller noget i den stil (kunne ikke lige lure, hvilket).

naturligvis:
www.g33kz-inn.org/testme/index.htm

Kan ikke helt se, hvordan det hjælper. Det, du har gjort, er jo blot at skrive tekst i en div. Det er intet problem (se min kasse til højre).

Men så snart man laver en div2 inde i div1, kan div1 ikke finde ud af, at den skal være ligeså høj som div2, selvom div2 har den korrekte højde.

Jeg kan selvfølgelig erstatte div1 med en tabel, men det ville være en nødløsning, jeg ikke er glad for.

Indlæg senest redigeret d. 10.10.2007 14:37 af Bruger #11010
Jeg kan ikke huske hvorfor jeg oprindeligt gav linket, men jeg har haft insat div og andre ting og sager, både med absolut og relativ højde og bredte inden i hoved diven uden problemer.

Hvis du vil have en div i diven (og jeg kan ikke se hvad ponten skulle være) så er det bare at sætte højden på denne div til 100%.

Som udgangspunkt er det ikke noget problem at sætte en divs højde. Men fordi div'en skal være 100% høj svarende til den inkluderede divs højde, kan jeg ikke bare sætte højden til 100%, da dette sker i forhold til en div, der ikke har nogen fastsat højde, eftersom at den er dynamisk ift indholdet (altså teksten).
Enhver div med en relativ højde (%-satser) er afhængig af de divs den er inkluderet i. Men man kan ikke lave en relativ højde ud fra en anden relativ højde. På et eller andet tidspunkt er man altså nødt til at angive en absolut højde, og det kan jeg ikke, da hele siden er dynamisk i forhold til indholdet.
Ved ikke, om det giver mening, og aner ikke, om der er en løsning på problemet.

<< < 12 > >>
t