D7 kun registreret til Adm. Account

Tags:    delphi

Hej

Så lykkedes det mig at få klaret mit tidligere omtalte "invali Serial Number"-problem.

Det viste sig at jeg kunne registrere D7 fra min Adm. Account.

Så langt så godt.

Men jeg kan jeg kan også kun køre D7 fra Adm. og ikke fra min egen Mik Account, selv om der er adm.-rettigheder på den.

Jeg har nu prøvet at installere D7 hvor jeg har logget ind på Adm. eller Mik Account og kun Adm. gør det muligt at køre D7. Alle forsøg på Mik Account aktiviteter løber ind i "invali Serial Number"-problemet.

Jeg kunne naturligvis bare skifte konto, men det er lidt klodset.

Er der nogen, som har en ide til hvad jeg kan prøve eller skrue på for at kunne køre D7 fra Mik Account?

Mik



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Log ind som mik prøv at højreklikke på den fil som du installerer fra og vælg "kør som" og så vælge administrator. Så tror jeg ikke du får "invalid serial" problemet.
Mvh.
Rune Jensen



Hej

Så lykkedes det mig at få klaret mit tidligere omtalte "invali Serial Number"-problem.

Det viste sig at jeg kunne registrere D7 fra min Adm. Account.

Så langt så godt.

Men jeg kan jeg kan også kun køre D7 fra Adm. og ikke fra min egen Mik Account, selv om der er adm.-rettigheder på den.

Jeg har nu prøvet at installere D7 hvor jeg har logget ind på Adm. eller Mik Account og kun Adm. gør det muligt at køre D7. Alle forsøg på Mik Account aktiviteter løber ind i "invali Serial Number"-problemet.

Jeg kunne naturligvis bare skifte konto, men det er lidt klodset.

Er der nogen, som har en ide til hvad jeg kan prøve eller skrue på for at kunne køre D7 fra Mik Account?

Mik


Det lyder som om du skal læse README.TXT/INSTALL.TXT grundigt igennem. Jeg har gennemgået en D7 installation adskillige gange uden problemer.

Det der ikke er helt klart for mig, er hvad du får af fejl når du starter D7 fra din "Mik" konto?

Hvis alt andet fejler kan du forsøge at kontakte Borland support (selvfølgelig under forsætning af at det er en lovlig licens ;)
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

[Redigeret d. 07/01-04 21:44:05 af Thomas Due]



Hej

Øh, "min" XP giver mig ingen muligheder for at køre et program som Adm. Jeg har fire fanablade med lidt ekstramuligheder men intet sted finder jeg noget om at programmet skal køre som Administrator.

Kan du sige mere specifikt hvor det er jeg kan finde den mulighed du beskriver?

Mik



Hej

Alt er 100% lovligt. Jeg har givet mig selv en D8/D7 i julegave :-) Selv om den først er kommet i år.

Når jeg kører D7 (delphi32.exe), fra min Mik konto så får jeg et vindue hvor Caption er "Register Delphi" ellers ingen tekst i hele vinduete og så bare en Exit knap.

Kører jeg D7Reg.exe, 5/11-2002, for at registrere får jeg vindue med følgende besked, efter at have trykket på Next:

(fork.)

"Please enter your S/N and Auth. Key"
S/N......
AK.....

Der begge er de rigtige og kører under Adm.

Trykker så på Next igen, hvorefter samme vindue ses men nu også med følgende tekst:

"S/N invalid for this version of the software."

... og så er der ikke mere at gøre, umiddelbart.

Jeg har hentet seneste D7Reg da der tidligere har været fejl med denne.

Mik




Jeg har ingen ide om hvad der er galt. Jeg har aldrig set noget lignende. Jeg tror du skal tage kontakt til Borland Support for at finde ud af hvad der kan være.
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Puuuuh!

Borland har givet op. "Det er din PC der gør knuder."

Mik



t