Hej
Jeg har lige købt bogen
Grundlæggense programmering med Visual Basic 6.0, og jeg er nået til
Det første program, som er en momsberegner.
Problemet er at det program der er i bogen er på Windows 98 (Visual Basic Learning Edition), og da jeg kører på Vista kan jeg ikke bruge det. Jeg har tilgengæld downloadet
Microsoft Visual Basic 2005, og kan se at det ligner meget godt. Nu har jeg så skrevet hele koden ind i programmet, og så kommer der nogle fejl, som jeg ikke ved hvordan jeg skal rette. Jeg har rettet nogle, men ikke alle.
Så her er koden:
Public Class Momberegning
Private Sub Afslut_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Afslut.Click
End
End Sub
Private Sub Om_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Om.Click
MsgBox(Prompt:="Momberegning version 1.0", Title:="Om...")
End Sub
Private Sub RetMomsprocent_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles RetMomsprocent.Click
Dim NyMomsPct, GlMomsPct
GlMomsPct = GetSetting(AppName:="MomsBeregning", _
Section:="Instillinger", Key:="MomsPct", Default:="0,25")
NyMomsPct = InputBox(Prompt:="Intast ny momsprocent", _
Title:="Ny moms procent", DefaultResponse:=GlMomsPct)
If NyMomsPct <> "" Then
SaveSetting(AppName:="MomsBeregning", Section:="Instillinger", _
Key:="MomsPct", Setting:=NyMomsPct)
End If
End Sub
Private Sub BeregnKnap_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles BeregnKnap.Click
Dim Resultat, MomsPct
If Not IsNumeric(Beløb.Text) Then
Label2.Text = "FEJL"
Exit Sub
End If
MomsPct = GetSetting(AppName:="MomsBeregning", _
Section:="Instillinger", Key:="MomsPct", Default:="0,25")
Select Case VælgMoms.SelectedIndex
Case 0
Resultat = BeregnBeløbFørMoms(BeløbEfterMoms:=CCur(Beløb.Text), _
MomsPct:=MomsPct)
Case 1
Resultat = BeregnBeløbEfterMoms(BeløbFørMoms:=CCur(Beløb.Text), _
MomsPct:=MomsPct)
End Select
Beløb.Text = Format(Expression:=CCur(Beløb.Text), Format:="Standard")
Resultat.Text = Format(Expression:=Resultat, Format:="standard")
End Sub
Private Sub Momberegning_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
VælgMoms.Items.Add(item:="Beregning før moms")
VælgMoms.Items.Add(item:="Beregning efter moms")
VælgMoms.SelectedIndex = 0
End Sub
End Class
Her er fejlene:
Error 1 Name 'CCur' is not declared. C:\\Users\\Anders\\Documents\\Visual Studio 2005\\Projects\\DetFørsteProgram\\DetFørsteProgram\\Form1.vb 43 63 DetFørsteProgram
Error 2 Name 'CCur' is not declared. C:\\Users\\Anders\\Documents\\Visual Studio 2005\\Projects\\DetFørsteProgram\\DetFørsteProgram\\Form1.vb 47 63 DetFørsteProgram
Error 3 Name 'CCur' is not declared. C:\\Users\\Anders\\Documents\\Visual Studio 2005\\Projects\\DetFørsteProgram\\DetFørsteProgram\\Form1.vb 52 41 DetFørsteProgram
Error 4 'Format' is not a parameter of 'Public Function Format(Expression As Object, [Style As String = ""]) As String'. C:\\Users\\Anders\\Documents\\Visual Studio 2005\\Projects\\DetFørsteProgram\\DetFørsteProgram\\Form1.vb 53 54 DetFørsteProgram
Indlæg senest redigeret d. 27.09.2007 17:46 af Bruger #11493