Newbie der har problemer med første program...

Tags:    visual-basic

Hej

Jeg har lige købt bogen Grundlæggense programmering med Visual Basic 6.0, og jeg er nået til Det første program, som er en momsberegner.
Problemet er at det program der er i bogen er på Windows 98 (Visual Basic Learning Edition), og da jeg kører på Vista kan jeg ikke bruge det. Jeg har tilgengæld downloadet Microsoft Visual Basic 2005, og kan se at det ligner meget godt. Nu har jeg så skrevet hele koden ind i programmet, og så kommer der nogle fejl, som jeg ikke ved hvordan jeg skal rette. Jeg har rettet nogle, men ikke alle.

Så her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her er fejlene:

Error 1 Name 'CCur' is not declared. C:\\Users\\Anders\\Documents\\Visual Studio 2005\\Projects\\DetFørsteProgram\\DetFørsteProgram\\Form1.vb 43 63 DetFørsteProgram
Error 2 Name 'CCur' is not declared. C:\\Users\\Anders\\Documents\\Visual Studio 2005\\Projects\\DetFørsteProgram\\DetFørsteProgram\\Form1.vb 47 63 DetFørsteProgram
Error 3 Name 'CCur' is not declared. C:\\Users\\Anders\\Documents\\Visual Studio 2005\\Projects\\DetFørsteProgram\\DetFørsteProgram\\Form1.vb 52 41 DetFørsteProgram
Error 4 'Format' is not a parameter of 'Public Function Format(Expression As Object, [Style As String = ""]) As String'. C:\\Users\\Anders\\Documents\\Visual Studio 2005\\Projects\\DetFørsteProgram\\DetFørsteProgram\\Form1.vb 53 54 DetFørsteProgram

Indlæg senest redigeret d. 27.09.2007 17:46 af Bruger #11493
Visual Basic 6.0 er en gammel version af VB som ikke understøttes længere. Microsoft Visual Basic 2005 understøtter kun Visual Basic .NET.

Du skal have fat i en ældre udgave af Visual Studio såfremt du ønsker at bruge VB6.

Han har ret.
Jeg bruger dog selv stadig Visual Basic 6.0 da jeg synes det er bedre,
bland andet fordi du ikke skal have microsoft framework 2.0 installeret for at kører programerne.
Og hvis du lige har købt bogen "Grundlæggense programmering med Visual Basic 6.0" er det sansynlig hvis en MEGET gammel bog...

Visual Basic 6.0 er gammelt men der er stadig mange som bruger det fordi at man skal have .Net Framework 2.0/3.0 installeret.
Den bog du har er Visual Basic så vidt jeg kan se, så du har brug for Visual Basic 6.0.

t