procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); var str:string; begin str := 'filnavn.pps'; shellexecute(Handle, 'open', pchar(str), '', nil, SW_SHOWNORMAL); end;
Hej!Jeg er rimelig newbie, og skal nu bruge et lille portalprogram til en cdrom-præsentation.Man skal kunne trykke på en knap i programmet hvorefter en bestemt fil åbnes (filen ligger i samme dir som programmet på cd'en). Det er ret nemt, men hvordan?
var str:string; begin str := 'C:\\WINNT\\system32\\calc.exe'; shel.execute(Handle, 'open', pchar(str), '', nil, SW_SHOWNORMAL); end;
prøv den herhusk at tilføj Shellapi til din usesKode var str:string; begin str := 'C:\\WINNT\\system32\\calc.exe'; shel.execute(Handle, 'open', pchar(str), '', nil, SW_SHOWNORMAL); end;
Bare til næste gang, kan du så ikke lave en mere beskrivende title? "Hjælp" for ikke rigtig en til at læse tråden, og man kan kun finde ud af hvad det er om når man læser tråden. Altså efter min mening er det dejligt og kunne vide hvad en tråd handler om ved at kigge på titlen.Bare min kommentar.MVH.Armen L.A.
prøv den herhusk at tilføj Shellapi til din usesKode var str:string; begin str := 'C:\\WINNT\\system32\\calc.exe'; shel.execute(Handle, 'open', pchar(str), '', nil, SW_SHOWNORMAL); end; Det ser fint ud!Hvis filen (*.PPS) ligger i samme mappe som min programfil, skriver jeg så bare "filnavn.pps"
prøv den herhusk at tilføj Shellapi til din usesKode var str:string; begin str := 'C:\\WINNT\\system32\\calc.exe'; shel.execute(Handle, 'open', pchar(str), '', nil, SW_SHOWNORMAL); end; Det ser fint ud!Hvis filen (*.PPS) ligger i samme mappe som min programfil, skriver jeg så bare "filnavn.pps" ja det gør du