Hvordan programmer i?

Tags:    php

Goddag derude :)
Ville bare gerne vide hvordan i gør når i programmere i php.
F.eks Sidder og skriver ud fra hovedt.
Kigger på andre scripts, og prøver at forbedre det for at det bliver sådan som i vil havde det.

Så forklar hvor programmer du !

Jeg sider bare og laver fra hovede, det er det sjoveste synes jeg :D

Hvordan kan du huske alt det :O

Det er meget forskelligt, alt efter hvad jeg laver.

Hvis det er noget jeg kan så skriver jeg det bare i hovedet, er det noget jeg ikke har gjort så tit sidder jeg og kigger efter et eller andet, opslag, scripts, whatever..

Det med at huske det, det bliver ikke et problem for dig hvis du koder tit, og gør det i hånden, så er det som at skrive alfabetet, eller en normal stil ;)

Laver alt fra hovedet, og har jeg glemt en funktionsforeskrift bruger jeg http://php.net/<navn på funktion>, f.eks. http://php.net/explode

Jeg koder ikke PHP, men Delphi.
Jeg skriver somregel koden ud fra hovedet, men copy/paster tit :)

Normalt skriver jeg bare, men jeg prøver en gang i mellem at lave en plan før jeg skriver, og så se det store hele billede. At kigge andre iver skulderen kan også være meget smart, selv om mange nye synes det er en form for "snyd".

Jeg sidder først og tænker over hvad jeg vil lave. Så sidder jeg og tænker over hvilke funktioner jeg skal bruge og hvis der er nogen jeg ikke lige kan huske, tjekker jeg på PHP.net

Når jeg så har grundideen i orden, så begynder jeg bare at kode. Dvs bare ud fra hovedet.

Bare fra hjernen, men har dog en lille samling af scripts jeg selv har skrevet som jeg c/p'er - fx. hent fra mysql

Ved små projekter er det hurtigt bare at kode derudaf. Men det er dumt. Jeg laver dumme ting. :)

Ved større projekter, f.eks: CMS, shops, tools, etc. så skal der tegnes og fortælles. Klasse-diagrammer og flow-charts er vejen frem.

koder ud fra hovedet, ender dog som regel op med at kode noget helt andet end det jeg ville lave til at begynde med. Koder og så som regel de forskellige små systemer der bliver spurgt om herinde for sjovt. Og når jeg har lavet et eller andet sender jeg et link til en jeg kender som altid kommer med nogle mærkelige funktionaliteter tilbage :).

Har aldrig lavet klasse eller flow charts til php kode, har tilgengæld lavet ER diagrammer fordi at det er lettere end at logge ind og klikke rundt i MyAdmin

t