Svært at forklare på en linie

Tags:    php

Hej, jeg har nu dette problem nu får i lige koden først

Fold kodeboks ind/udKode 

ja det jeg skal er jeg henter brugernavn og linkid fra brugerlinks, og jeg henter så alle informationer omkring et enkelt link fra links.

det jeg skal kunne er at få alle linkid fra brugerlinks og tjekke om nogle af dem er det samme som $udskriv["id"]

altså nu det den gør er bare at tage den øversta fra linkid og den skal simpelthen gøre med alle sammen hvor brugernavn er lig med den session der er sat håber i forstår hvad jeg mener

Mvh. K

Indlæg senest redigeret d. 25.09.2007 17:29 af Bruger #8715
9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er jeg ikke sikker på at jeg forstod dit spørgsmål 100%

Men prøv med

Fold kodeboks ind/udKode 

Tror denne her dækker dit behov:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis der er fejl, må du lige smide den ud til os:
print mysql_error($query);

Indlæg senest redigeret d. 25.09.2007 19:11 af Bruger #10216
noget i retning af det her som er totalt utestet fordi jeg bare skrev koden i den her post :).
Fold kodeboks ind/udKode 

Eller hvis du ikke vil have noget ved de links som brugeren har eller som har for mange kliks, så noget i den her retning.
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 25.09.2007 19:29 af Bruger #5620
Ellers meget sigende overskrift på dit problem !!!

Ellers meget sigende overskrift på dit problem !!!

det fik dig da til at kigge ;)

Nørden, jeg prøvede din kode, og ja den måde du henter ud på er en helt ny måde jeg ikke har prøvet men jeg er klar på at lære det, men desværre virker dit stykke kode ikke, måske kunne vi finde ud af at få den til og virke ? jeg prøver lige og forklare lidt bedre

vi har tabellen links som indeholder
link "det er linket"
redirect "hvor den skal redirecte hen"
tekst "bare noget tekst"
id "linkets id og det er primary key og auto_increment"

så har vi

tabellen brugerlinks
som indeholder

brugernavn og linkid

når man klikker på det enkelte link tager den session brugernavn og linkets id og putter ind i brugerlinks det virker, det som ikke virker er når jeg skal udhente links

det den skal udhente er de links hvor brugernavn og id ikke passe sammen med session brugernavn "ham som er loggetind" og linkets id fra links

ikke specielt god til sql.
$res=mysql_query("SELECT l.* FROM links AS l LEFT JOIN (SELECT bl.linkid FROM brugerlinks AS bl WHERE bl.brugernavn = '".$_SESSION["brugernavn"] . "') AS f ON(f.linkid=l.id) WHERE f.linkid IS NULL AND l.antalklik<l.maxklik");

nu er jeg heller ikke mester til sql, så det med den sætning der med underlige join og alt muligt forstår jeg ikke så hvordan får jeg dem så lagt i nedog udskrivet i
echo "<a href=\\"redirect.php?id=".$udskriv['id']."\\">link</a><br />";

altså generalt hvordan får jeg den overhovedet til og virke, jeg er fuldkommen lost på den nye måde at udhente ting og sager fra mysql altså den nye måde du bruger der, så hvis jeg kunne få det skåret ud i pap ville jeg være hammer glad

while($row=mysql_query($res)){
echo "<a href=\\"redirect.php?id=".$row['id']."\\">link</a><br />";
}

burde virke.

t