Roter et billede

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej!
Jeg ville spørge om det er muligt at rotere et billede så det egentlig er 3D
altså hvis du har musen lidt OVER billedet roterer den mod uret og omvendt!
Hvis ja, kan det så lade sig gøre med: Javascript el. Silverlight! (og gerne et ex. eller et link til et sted hvor man kan lære det!)

Hele 35 UP på spil :)

~Jakob

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
WOW dender Rad controls ligner noget. Jeg skal ikke bruge specielt perspektiv.. Og dog...
Mit billede skal rotere i mange billeder.. ikke kun 4... æv... er jeg virkelig nød til at vise en masse billeder efter hinanden, og vil det ikke dræbe CPU'en 100%?!

Indlæg senest redigeret d. 25.09.2007 19:43 af Bruger #11328
Metoden med at vise en masse billeder efter hinanden er ikke nødvendig nej... men nu begynder jeg da godt nok (igen) at blive lidt i tvivl om hvad du egentlig mener. Hvad betyder "billede skal rotere i mange billeder"?
Og btw. er det Silverlight 1.0 eller 1.1 Alpha Refresh vi taler om? ( dvs. javascript eller C# ? )

Jeg lidt i tvivl om hvad det egentlig er du ønsker, når du siger roter så opfatter jeg det som om at du tager et billed og drejer det, men så viser du de der figurer af billeder med en kant i det er som når du tager et billed og folder det ved kant.

ok... i må undskylde at jeg har foklaret det utydeligt men det er altså lidt svært, men jeg prøver igen:
FX:
Jeg har et billede af en hval.
brugeren ser på websiden hvalen i profil (front)
brugeren flytter musen lidt over hvalen.
Hvalen roterer i x-aksen så man nu ser maven (bugen)
Brugeren bliver ved med at holde hånden over.
Hvalen roterer i x-aksen. Hvalen ligger nu på ryggen. med modsat front i front.

Forstod i det? vil gerne prøve igen hvis det er nødvendigt :)

BTW: kender nogen en GOD og billig(gratis?) website hoster? den skal kunne klare en del trfik med tiden

Metoden med at vise en masse billeder efter hinanden er ikke nødvendig nej... men nu begynder jeg da godt nok (igen) at blive lidt i tvivl om hvad du egentlig mener. Hvad betyder "billede skal rotere i mange billeder"?
Og btw. er det Silverlight 1.0 eller 1.1 Alpha Refresh vi taler om? ( dvs. javascript eller C# ? )

Jeg kan virkelig ikke forstå c# er det web eller desktop programmering?
Så det er vel nok silverlight 1.0 el. Javascript

Nåå hehe, okay på den måde.

Man kan vidst ikke rigtig kalde det for et billede så, men snarre en statisk 3D-model.
Hvis det udelukkende drejer sig om rotation om x-aksen, så er den nemmeste løsning helt klart at animere en række pre-renderede billeder.
Som tidligere nævnt kunne du (alternativt) lave en engine der kan repræsentere en sådan 3D-model, men pt. er der nok nogle begrænsninger der gør resultatet ret kedeligt :) Jeg kan ikke forestille mig at det skulle være muligt at foretage nogen form for teksturering, men det kan da godt være at man kan.

Btw:
http://www.dolittle.com/blogs/einar/archive/2007/05/19/3d-in-silverlight-1-1-alpha.aspx
Han skriver godt nok "On to making texturemapping a reality ... :) " ... det gad jeg nok se da.

Arg... okay da:
http://www.codeplex.com/Balder/WorkItem/View.aspx?WorkItemId=1803

Indlæg senest redigeret d. 26.09.2007 13:03 af Bruger #2034
<< < 12 > >>
t