Hvordan sætter jeg et billede oven på baggrunden?

Tags:    html css

Hej. Jeg sidder og fumler med en MySpace side, og jeg vil godt have et billede til at vises oven på baggrundsbilledet. Hver gang jeg prøver at sætte et billede ind, bliver det skjult bag baggrunden, lige meget hvilken position jeg giver det. Kan i hjælpe mig:

Hele min MySpace kode ser sådan ud (kopier eventuelt koden ind i Word, så du ikke skal scroole så langt til siden for at få vist hele 1. del af koden):
Fold kodeboks ind/udKode 

Del to af koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her er den kode jeg bruger for at få billedet ind:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker på andre MySpace sider, så der må være noget i al den anden kode jeg har lavet, der gør at baggrunden overskygger alt. Håber i kan hjælpe mig - der er 200 UP på højkant :P

Jeg ved ikke om i har brug for et linkt til siden, men her kommer det alligevel: www.myspace.com/lassegrubbe

Indlæg senest redigeret d. 23.09.2007 23:32 af Bruger #7127
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv at tilføje z-index:100, sammen med position i dit css..

altså f.eks:
style="position: absolute; z-index: 100; top: 100px; left: 230px;"

Hej. Jeg sidder og fumler med en MySpace side, og jeg vil godt have et billede til at vises oven på baggrundsbilledet. Hver gang jeg prøver at sætte et billede ind, bliver det skjult bag baggrunden, lige meget hvilken position jeg giver det. Kan i hjælpe mig:

Hele min MySpace kode ser sådan ud (kopier eventuelt koden ind i Word, så du ikke skal scroole så langt til siden for at få vist hele 1. del af koden):
Fold kodeboks ind/udKode 

Del to af koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her er den kode jeg bruger for at få billedet ind:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker på andre MySpace sider, så der må være noget i al den anden kode jeg har lavet, der gør at baggrunden overskygger alt. Håber i kan hjælpe mig. Der er 200 UP på højkant :P

Jeg ved ikke om i har brug for et linkt til siden, men her kommer det alligevel: www.myspace.com/lassegrubbe

Det virker stadigvæk ikke - baggrunden vises stadigvæk forrest. Men når jeg har indtastet dit forslag (z-index: 100;), gemt det, og så vil redigere i det igen, så står der pludselig bare ..; i stedet for z-index: 100;).

Er rimelig sikker på at det er umugligt at få body's baggrund til at ligge over noget som helst. Kan du evt. skrive linket?

Hej Nørden.
Jeg skal ikke have Bodys baggruond til at lægge over noget. Jeg skal have et billede til at lægge over baggrunden. Linket til profilen er nederst i min første post.

t