Lotto?

Tags:    php

Hejsa! Jeg har på en del hjemmesider set et slags lotto-spil som hver dag tilfældigt generere nogle tal, som man så kan vinde point på.
Jeg ville høre om der er nogen der har en ide om hvordan det kunne laves eller om nogen havde et link til en tutorial om det..

Hilsen Frede.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan generere tal med funktion rand.

rand (5, 10) finder et tilfældigt tal mellem 5 og 10.

Det er da en start.

Indlæg senest redigeret d. 24.09.2007 08:30 af Bruger #8985
Skal de være ligesom lotto, altså det dansk tipstjeneste udbyder, hvor man vælger 7 forskellige tal og håber det lige er dem der bliver trukket, så man vinder..?

en quickie:

Fold kodeboks ind/udKode 

skal det være mere avanceret, er du nød til at lave nogle udregninger med Phi(ikke pi).

Indlæg senest redigeret d. 24.09.2007 17:14 af Bruger #10216
Skal de være ligesom lotto, altså det dansk tipstjeneste udbyder, hvor man vælger 7 forskellige tal og håber det lige er dem der bliver trukket, så man vinder..?

Ja! Meget gerne...

Gør det samme som Gnu's ser bare simplere ud, er formentlig dårligere rent cpu mæssigt, men det ret ligegyldigt når du kun trækker 1 gang om dagen.

Fold kodeboks ind/udKode 

Tak for rådende, men jeg kunne desværre ikke få dem til at du.

kan fortælle at den kode jeg postet i hvertfald tager 7 numre, kommer fra mit eget forsøg på at lave det.
http://donp.the-hive.dk/spawnpool/lottery/

PS, kan fortælle at selv om man skulle tro der ikke var så mange unikke couponer når man skal tage 7 numre ud af 10, kom jeg frem til at der vist nok er 720 unikke couponer.

Jeg har fået det til at virke nu. Lavede bare en lille fejl i koden.

Tak for rådende.

Indlæg senest redigeret d. 26.09.2007 22:59 af Bruger #12364
t