et program som kan pinge pcere på netværket og benytte denne information v...

Tags:    c++

Hej,

Jeg leder efter et program som kan pinge forskellige IP-adresser på netværket, for at determinere, hvorvidt computeren er tændt eller ej. Og hvis programmet bare får en reply fra en af de pings der bliver sendt ud til IP-adresserne, skal den kunne kommunikere med en bittorrent klient.

Grunden til dette program er, at jeg har en server kørende som overfører en masse data via internettet, men istedet for at lade den overføre disse data når jeg ved andre computere i husstanden ikke er online (igennem nattens løb), ville det være smartere at have et program, som kunne pinge specifikke IP-adresser på netværket, og hvis ikke den får et svar tilbage, så skal den bare begynde at overføre data (eller blive ved, idet den skal kontrollere x antal gange i timen). Men hvis den nu får en tilbagemelding fra en ping (så der er en af de specifikke computere online) så skal den stoppe med at overføre data, indtil denne pc går offline igen.

Findes der sådan et program? Hvis ikke, er det noget som en eller anden har mod på at arbejde lidt med? Jeg har ikke selv ret meget forstand på programmering - har faktisk kun arbejdet lidt med delphi men slet ikke nok til at lave sådan et applikation.

PS. Ved nærmere eftertanke, kan den jo bare åbne/lukke torrent-klienten alt efter hvordan pingen reagerer - burde ikke gøre nogen forskel

Håber virkelig nogen har lyst/tid til at lege med dette lille projekt. Samtidig, virker det for mig, ikke til at være det store problem for Jer programmeringsgenier at lave (men hvad ved jeg :))

Mvh MaxIImus

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Indlæg senest redigeret d. 27.09.2007 18:55 af Bruger #9891
Hvilket operativ system bruger du på den maskine som kører din torrent ?
Det vil nok være nemmest med noget scripting.
Under Windows kan du tjekke %ERRORLEVEL% efter at have pinget:
Fold kodeboks ind/udKode 

Under Linux tjekker du $?:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du jo vælge om du vil afslutte eller starte torrent klienten på baggrund af resultatet og om hvorvidt programmet kører eller ej.

Indlæg senest redigeret d. 22.09.2007 17:45 af Bruger #2695
Hvilket operativ system bruger du på den maskine som kører din torrent ?
Det vil nok være nemmest med noget scripting.
Under Windows kan du tjekke %ERRORLEVEL% efter at have pinget:
Fold kodeboks ind/udKode 

Under Linux tjekker du $?:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du jo vælge om du vil afslutte eller starte torrent klienten på baggrund af resultatet og om hvorvidt programmet kører eller ej.

Jeg benytter mig af Windows Server 2003.

Jeg kan godt se svaret du får via ERRORLEVEL-kommandoen giver dig gode muligheder for, at benytte resultatet for din ping, men du skal huske på, at mine programmerings-evner er MEGET begrænsede og derfor ikke tilstrækkelige til, at jeg selv kan fremstille sådan et program.

Eneste programmeringssprog jeg faktisk har arbejdet med er Delphi, men som nævnt, så har jeg ikke selv evnerne til, at gøre min ide til virkelighed

Indlæg senest redigeret d. 22.09.2007 23:21 af Bruger #12504
Måske noget i stil med følgende batch program:
Fold kodeboks ind/udKode 

Bare udskift PROGRAM_TO_START og HOSTS_TO_CHECK med programmet og listen af IP adresser, så skulle du være good to go.

Indlæg senest redigeret d. 24.09.2007 14:52 af Bruger #2695
Er det bare mig der er mærkelig eller virker programmet ikke helt? Det ser ud til, at du selv har testet det (grundet den filer du har indsat som default) men synes ikke lide jeg kan få det til at virke

Det virker på en Windows XP. Jeg har ikke en Windows 2003 at teste med.

Prøv at åbne en konsol og tjek om du kan eksekvere følgende programmer:
* ping
* taskkill
* tasklist
* find

Hvis et af dem giver fejl, så sig til...så prøver jeg at finde på noget andet.
Hvad har du skiftet PROGRAM_TO_START og HOSTS_TO_CHECK ud med ?

t