Hej,
Jeg leder efter et program som kan pinge forskellige IP-adresser på netværket, for at determinere, hvorvidt computeren er tændt eller ej. Og hvis programmet bare får en reply fra en af de pings der bliver sendt ud til IP-adresserne, skal den kunne kommunikere med en bittorrent klient.
Grunden til dette program er, at jeg har en server kørende som overfører en masse data via internettet, men istedet for at lade den overføre disse data når jeg ved andre computere i husstanden ikke er online (igennem nattens løb), ville det være smartere at have et program, som kunne pinge specifikke IP-adresser på netværket, og hvis ikke den får et svar tilbage, så skal den bare begynde at overføre data (eller blive ved, idet den skal kontrollere x antal gange i timen). Men hvis den nu får en tilbagemelding fra en ping (så der er en af de specifikke computere online) så skal den stoppe med at overføre data, indtil denne pc går offline igen.
Findes der sådan et program? Hvis ikke, er det noget som en eller anden har mod på at arbejde lidt med? Jeg har ikke selv ret meget forstand på programmering - har faktisk kun arbejdet lidt med delphi men slet ikke nok til at lave sådan et applikation.
PS. Ved nærmere eftertanke, kan den jo bare åbne/lukke torrent-klienten alt efter hvordan pingen reagerer - burde ikke gøre nogen forskel
Håber virkelig nogen har lyst/tid til at lege med dette lille projekt. Samtidig, virker det for mig, ikke til at være det store problem for Jer programmeringsgenier at lave (men hvad ved jeg
)
Mvh MaxIImus