Hej
Jeg sidder og laver et nyhedssystem, og når folk er i oversigten af nyheder (oversigt.php), kan de vælge mellem at oprette, ændr eller slette nyheder. Både 'oprette' og 'slette' nyheder virker, men det fungerer ikke når man skal ændre i dem.
Når man vælger en nyhed fra oversigten, så sender den nyhedens id med til alternyhed.php, hvor dataen fra pågældende nyheds id bliver vist i en form, som ser sådan ud (et udsnit af koden):
<?php
$host="xxxxxxx";
$user="xxxxxxxxxxxx";
$password="xxxxxxx";
$dbname="xxxxxxxxxxx";
$cxn=mysqli_connect($host,$user,$password,$dbname)
or die ("Kunne ikke oprette forbindelse til databasen.");
$id = $_GET['id'];
$query="SELECT titel,dato,id,indhold FROM nyheder WHERE id=\\"$id\\"";
$result=mysqli_query($cxn,$query)
or die ("kunne ikke oprette forbindelse til databasen nyheder. Vær venlig at oplyse os om problemet.");
while ( $row=mysqli_fetch_assoc($result))
{
extract($row);
}
?>
<tr>
<td colspan="5" bgcolor="#666666" class="white textsmall"><form action="alternyhedprocess.php?id=<?php echo $id; ?> method="GET">
<strong>Titel:</strong><br />
<input name="titel" type="text" id="titel" value="<?php echo $titel; ?>" size="60" />
<br />
<br />
<span class="textsmall"><strong>Dato:</strong></span><strong><br />
</strong><?php echo $dato; ?><br />
<br />
<strong class="textsmall">Indhold:</strong><br />
<textarea name="indhold" cols="58" rows="10" id="indhold"><?php echo $indhold; ?></textarea>
<br />
<br /><input type="Submit" name="submit" value="Anvend Ændringer"></form>
Denne sender så den intastede eller allerede eksisterende data videre til alternyhedprocess.php, hvor denne kode står:
<?php
/* Script name: delnyhed.php
* Description: fjerner nyheden med det pågældende id.
*/
$host="localhost";
$user="balkanfestudval";
$password="WnHTavdd";
$dbname="balkanfestudval";
$cxn=mysqli_connect($host,$user,$password,$dbname)
or die ("Kunne ikke oprette forbindelse til databasen balkanfestudval.");
$titel = $_POST['titel'];
$indhold = $_POST['indhold'];
$id = $_POST['id'];
$query="UPDATE nyheder SET titel=\\"$titel\\", indhold=\\"$indhold\\" WHERE id=\\"$id\\"";
$result=mysqli_query($cxn,$query)
or die ("kunne ikke oprette forbindelse til databasen nyheder. Vær venlig at oplyse os om problemet.");
?>
Når jeg så ligger denne kode op på min hjemmeside, og man har klikket 'anvend ændringer', så får jeg fejlen 'no input file specified.
Nogle Idéer?
Jeg vil med glæde kreditere dig hvis du kan finde en løsning.
Tak på forhånd.