mySQL eller MSSQL ?

Tags:    .net

<< < 12 > >>
Jeg er igang med et større projekt i ASP.NET men har ikke den store erfaring med mySQL. Jeg har dog fået købt et webhotel hos UNOEURO, der kun har mySQL.

Jeg er så småt begyndt på projektet, og på min computer arbejder jeg med MSSQL, så mit spørgsmål er derfor, hvor meget arbejde der er i at konvertere mit arbejde så det virker med en mySQL? Hvis det er for besværligt, kan jeg nemlig lige så godt hoste siden hos NEEDHOST.

Jeg har læst mig til at det er meget bøvlet hvis jeg vil installere en mySQL database og bruge det sammen med Visual Studio, så den vej vil jeg helst ikke.

Indlæg senest redigeret d. 19.09.2007 22:50 af Bruger #11427
11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
At bruge MySQL sammen med .NET er ganske problemfrit. Jeg gør det selv i det daglige.

Udover selve MySQL serveren skal du bare downloade Connector/Net som er en ADO.NET provider til MySQL hvilket vil sige at du kan bruge ADO.NET til MySQL fuldstændig som du bruger ADO.NET til MSSQL. Version 5.1 af Connector/.NET kommer med et plugin til VS.NET og det fungerer fint.

Indlæg senest redigeret d. 20.09.2007 08:57 af Bruger #4522
Hej,

Du kan fint bruge MySQL sammen med .NET. Der er dog et par specielle features, så som caching styret af database indhold, der kun virker med MSSQL - det er dog ikke noget du nødvendigvis SKAL bruge :). Derudover har jeg jo personligt en ide om at MSSQL performer bedre sammen med .NET end MySQL gør, men om det rent faktisk er sandt og noget der kan mærkes, det er jeg ikke klar over.

Mvh.

Kasper (TSW)

Hey Kay,
du kan hente MySQL GUI Tools fra http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html så får du et gratis interface til at administrere din database :)

Hey Kay,
endvidere er der lige endnu et aspekt ved valget imellem de 2.
MSSQl webhoteller koster for det meste en del mere end MySQL webhoteller :)

Take for rådene, så vil jeg give MySQL et forsøg.

Men under udvikling er det nemmest at connecte MySQL på webhotellet med ASP.NET og udvikle direkte på den, eller vil i anbefale at jeg henter en MySQL base ned på computeren? Men jeg har læst at det skulle være meget besværligt at få en MySQL på computeren til at spille med ASP.NET, kan det passe? Hvad gør i?

Jeg har en del at se til på studiet for tiden, så er lidt langsom om at svare herinde.

Det er ganske nemt at få MySQL til at spille sammen med ASP.NET lokalt. I gamle dage var det lidt besværligt at installere MySQL, men i dag er det vist ca. lige så let som at installere et hvilket som helst andet stykke software :). Når det er gjort skal du have fat i en .NET connector fra MySQL's side, og så er du sådan set klar :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Ok. Hvordan foregår det så med at overføre den lokale database til databasen på serveren?

De samme tabeller og felter skal vel oprettes, gøres det manuelt, eller findes der værktøjer til dette?

Hey Kay,
i de fleste værktøjer der følger med serverne, kan gøre dette utrolig nemt, ved at "exporte" dataene til SQL kode, som du så kører på serveren.

Når du kører koden, opretter den samtlige tabeller og evt. data hvis du vælger :)

Tak for det hurtige svar.
Nu har jeg fået installeret det hele og oprettet en database, men hvis jeg vil tilføje noget testdata til tabellerne, er der ingen vej udenom end at bruge mysql command line?

Tak skal i have. Det er svært at dele de 10UP imellem :P, jeg må heller oprette med flere points en anden gang.

<< < 12 > >>
t