Online redigering af enkel Excel DB

Tags:    php

Ved ikke om mit spørgsmål hører hjemme her, men min hjemmeside er kodet i PHP så forsøger her.

Jeg netop langt sidste hånd på en hjemmeside til den lokale basket klub. Bestyrrelsen har deres eget forum, og i det forum ønsker de at kunne linke til en Excel fil og redigere den online. Jeg ved ikke om dette er muligt?

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det burde da klart være muligt i PHP ikke desto mindre ved jeg det er muligt i ASP.
Men jeg er overbevist om at PHP også kan udføre det.

(Kig f.eks. her: http://www.stargeek.com/scripts.php?script=2&cat=sql)

Det burde da klart være muligt i PHP ikke desto mindre ved jeg det er muligt i ASP.
Men jeg er overbevist om at PHP også kan udføre det.

(Kig f.eks. her: http://www.stargeek.com/scripts.php?script=2&cat=sql)

Umiddelbart tror jeg ikke at det er muligt :) Du kan sagtens lave excel output, men ligefrem at rette i et excel dokument tror jeg er for meget at forlange.

PHP kører på servere, så det er dér excel skal køres. Ud over at din host med stor sandsynlighed ikke stiller excel til rådighed, så skal excel i dette tilfælde køres over nettet - det kan det ikke.
Det er jo netop derfor google har lavet deres "online" kontorpakke.

Kan uddybe noget mere fra de koder, evt. hvordan de skal sættes op?

Nej, for faktisk ved jeg det ikke. Hvis jeg får din msn kan jeg hjælpe dig i en live chat.

Hvis du ser linket, ser det da ud til at være muligt JT :)?

Og for at ændre en Excel fil behøver du ikke at åbne filen. Det gør ASP vel heller ikke :)?

Indlæg senest redigeret d. 19.09.2007 14:26 af Bruger #11964
Hvis du ser linket, ser det da ud til at være muligt JT :)?

Og for at ændre en Excel fil behøver du ikke at åbne filen. Det gør ASP vel heller ikke :)?

Hmm... Der er en mulighed for at jeg har misforstået noget :)

Hvis man skal ændre formler, grafer og den slags, bliver det vel svært gennem php - sværere end bare at lave et download og et upload.

Som jeg læser linket, giver den bare mulighed for at lave en .xls fil - på ligefod mod at lave billeder, .txt osv med headers.

Indlæg senest redigeret d. 19.09.2007 14:55 af Bruger #4683
Gør som alle andre formater?

Læs
Ret
Skriv

Er ikke sikkert at PHP kan interface Excel, men so what? Lav et script, som kan læse xls filen, og gemme den igen?

Gør som alle andre formater?

Læs
Ret
Skriv

Er ikke sikkert at PHP kan interface Excel, men so what? Lav et script, som kan læse xls filen, og gemme den igen?

Helt enig :)

Men som jeg hele tiden har prøvet at sige, er det at lave en PHP parser som er fuld kompatibel med forskellige versioner af excel muligvis en relativ stor opgave...

Men ja, "læs, ret, skriv"...

Lyder pænt indviklet, laaaaaaaaaangt mere end jeg har forståelse til :S

t