PHP - MySQL fejl...!

Tags:    programmering

Jeg skulle lige prøve mit databse system af med Ksapers fine kode men den virker IKKE!! når jeg klikker på submit knappen kommer denne besked: "403 Forbidden. You don't have permission to access /< on this server."

her er min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og JA jeg har oprette tabbelerne og databasen... :( håber nogen kan hjælpe..!

Er du sikker på at du har adgang til din database på mysql_connect("localhost","root"); mysql_select_db("mp3"); ??

Har rettet den selv... :)

Men ellers tak!

Derudover bør du benytte de superglobale arrays, da dit script ikke vil virker hvis register_globals er slået fra (hvilket den bør være af sikkerhedsgrunde, og den vil helt blive fjernet i fremtiden).

Forestil dig f.eks, at din side bliver kaldt med kommandoen http://din-side.dk/dit-dokument.php?add_mp3=1.
Det vil få din kode til at hoppe ind i if-sætningen, da add_mp3 nu er sat, og din database vil komme med en fejl, da variablerne den skal bruge, ikke er sat. Hvis din errorhandling er sat til E_ALL, hvilket den er som udgangspunkt på developermaskiner, vil du få smidt en masse information i hovedet, som kan bruges til at hacke din database. Ligeledes bør du også beskytte dig mod SQL-injections :)

Hvis du er relativt ny til alt dette her, kan det være svært at finde rundt i, og du er meget velkommen til at stille spørgsmål :) Det er blot et par overvejelser du bør gøre dig, hvis du vil lægge scriptet i produktion.

OK! mange tak Kristian!
Hvordan gør jeg med de der superglobale arrays?

<form method="post" action="PHP_SELF" enctype="text/plain">

det er vist fejlen :D prøv at lav den sådan :D

<form action="<? echo $php_self ?>">
det er vist fejlen :D prøv at lave den sådan:

<form method="post" action="<? $PHP_SELF ?>">

Indlæg senest redigeret d. 19.09.2007 10:45 af Bruger #11689
det hedder $_SERVER['PHP_SELF'] og ikke $PHP_SELF :)

t