Hjælp en nybegynder lidt...

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hi..
Jeg har lige beslutte mig for at lære at programmere..
Dvs. jeg starter helt fra bunden..
Hvordan søren kommer man igang?
Er der et bestemt styresystem der er bedst at starte med, for en nybegynder?

15 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Allesammen gode svar:)
Jeg sidder lige og tænker lidt over hvorfor jeg kan tildele jer alle point, undtagen Jonas? - hvorfor står du ikke på up listen nederst på min side?

Jeg sidder lige og fundere over hvorfor jonas ikke står på up listen nederst på min side?
Kan man ikke tildele dig point?

Han har klikket på radioknappen ved Quick post "Kommentar, uden mulighed for point" :)
Men det lyder da fedt! C++ eller hvad?
Bertel Brander har skrevet en utrolig god artikel her på siden under C/C++

Hvordan du kommer igang?
Hvis du vil programmerer C/C++ skal du have et "IDE" (kan ikke huske hvad det står for.. :)), så skal du låse nogle start up artikler.

Et IDE er sammenslutning af programmere der kan Kompilerer din kode. jeg bruger selv CodeBlocks (søg på goooooogle.. :))

Indlæg senest redigeret d. 16.09.2007 16:41 af Bruger #11328
Synes lige jeg vil gøre opmærksom på at der er en fin dansk C++ artikel her på udvikleren:
http://www.udvikleren.dk/C/Article.aspx/286/
Den kan du jo kaste dig over hvis det er C++ du vil begynde med.

Hilsen
Jakob S-L

Jeg er mere den mand som hælder til at du ikke starter med C++, da det er et svært sprog at starte med. Ikke OOP mæssigt, men C++ har ikke det store bibliotek. Jeg hentyder ikke til STL'en, eller SL'en, men jeg hentyder til de udbygninger der er. C++ kommer ikke med et socket bibliotek eller et ZIP bibliotek. Det skal man selv finde. Jeg vil hellere anbefale Java til en start, da den har et rimligt stort udvalg af udbyggende biblioteker.
Jeg kan ikke anbefale C#, da jeg aldrig selv har programmeret i det sprog.

<< < 12 > >>
t